Afstelling Gurtner Carburateur

Mado

New Member
Beste mensen,

Onlangs de carburateur vervangen op mijn standaard Peugeot vivacity snor 2takt uit 2005.

Via de locale dealer heb ik deze carb als vervanging van het origineel meegekregen.

Deze geïnstalleerd en de sproeier uit de oude Carburateur gehaald, schoongemaakt en in de nieuwe gezet. Die in de nieuwe carburateur was namelijk groter, dus leek het mij verstandig om die uit de oude te gebruiken. Daar liep hij voorheen namelijk prima op.

Gasnaald clip staat op het hoogste groefje. Ik las in een Peugeot werkplaats boek dat dit de juiste stand was.

Opzich rijd hij best aardig als ik de luchtstelschroef 1 1/8e tot 1 1/2e uit heb gedraaid. Enkel heeft hij bij volgas soms een dip met name als ik vanaf 1/2e of 3/4e gas het gas open trek. Hij zakt even een seconde weg alvorens toch door te pakken. Als ik gewoon rustig het gas open tot 100% lijkt hij er geen problemen mee te hebben.

Iemand suggesties waar ik dit kan zoeken?

Alvast bedankt!
Marcel
 
Advertisement - register to remove this

Denk toch zoeken naar de juiste Hoofdsproeier , mits dat alles goed aangesloten is , en geen valse lucht trekt ( Spruitstuk bijv .)

Helaas is het wel zo dat een Imitatie Carburateur , lastig is af te stellen, of soms helemaal niet .

Mocht het niet lukken , ik heb een Originele Gurtner Carburateur liggen .
 
Denk toch zoeken naar de juiste Hoofdsproeier , mits dat alles goed aangesloten is , en geen valse lucht trekt ( Spruitstuk bijv .)

Helaas is het wel zo dat een Imitatie Carburateur , lastig is af te stellen, of soms helemaal niet .

Mocht het niet lukken , ik heb een Originele Gurtner Carburateur liggen .
Ik heb zelf de originele Gurtner ook nog wel liggen. Ik zal deze eens proberen te reinigen en er weer op zetten. Ik wou graag een nieuwe carb, in het kader van "scootertje opknappen", maar ik denk dat ik beter gelijk de orginele had kunnen schoonmaken.
 
Back
Top