Afstelling aerox

klek

New Member
Hallo, ik heb een aerox met een 70cc dr en een yasuni r uitlaat. Nu is mijn vraag moet je ook je druk en trekveren vervangen voor ze goed af te stellen of is de sproeier en rolletjes al genoeg?
 
Advertisement - register to remove this

Een grotere cilinder en snelle circuit uitlaat vragen meer benzine.. vooral op topsnelheid gaat er veel meer er door heen. Vandaar de groter sproeier. Standaard afstelling voldoet dan niet meer.

Alleen al bij de circuit uitlaat moet je al het volgende vervangen: Sproeier, rolletjes, trekveren. De uitlaat is gemaakt om het werktoerental van de motor te verhogen. Als het vermogen hoger word door een hoger toerental, dan moet je dus naar dat toerental gaan werken.. En dit vraagt om wat lichtere gewichten.. Ook bij het stilstaand weg rijden vertrekt de koppeling pas op een iets hoger toerental, dus iets strakkere trekveren..

Dit is inprenciepe de basis.. Maar het kan voorkomen en zeker met zo`n setup, dat hij niet snel genoeg optrekt en dit ook niet linaire en vloeiend verloopt.. Of bij het optrekken maakt de motor eerst een dot toeren, en dan kom je niet goed weg.. En of bij een gas herneming duurt het te lang voordat hij in het juiste toerental komt.. Dan moet er een iets sterkere drukveer erin. Ga je dat aanpassen, dan moet je ook de rolletjes weer opnieuw afstellen. Omdat beide met elkaar samen werken. Een zwaardere drukveer vraag vaak om iets zwaardere rolletjes..
Alleen je moet goed opletten dat je niet direct naar een al te zware drukveer gaat, want dat heeft conseqenties betreft de top snelheid (kan door teveel druk ineens 10 km/u lager liggen dan voorheen) en of de motor loopt niet meer zo fijn door en trekt ineens heel sloom op..

Dus ja hier komt wel het een en ander bij kijken.. Ook een versleten riem heeft negatieve gevolgen op de prestaties van de onderdelen en hoe het dus gaat lopen.
 
Back
Top