Afstelling Aerox, bijna goed maar niet helemaal

wiyf

New Member
Beste mensen,

Ik heb wat advies nodig qua afstelling.

Op het moment is de set-up;

std vario
80 sproeier
Yasuni Z uitlaat (geloof ik)
Malossi gele trekveren 107mm
witte drukveer
4.3 gram rollen

Rijdt 85 op de teller, trekt vlot op maar heb toch het gevoel dat het vooral bij de eerste meters wat beter kan, zonder volgas te moeten.
Wat zou ik moeten aanpassen om eventueel ietjes harder te gaan en vlotter op te trekken zonder dat ik me gashendel helemaal moet open draaien?

Bedankt en groeten, WIYF
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik sluit me bij eurokit aan. je hebt een std cillinder die laagtoerig zijn, en daar dus ook de meeste kracht hebben. hoe lichter je gaat hoe meer je over toeren je krijgt. Tevens wil ik opmerken dat je niet teveel van de yasuni Z moet verwachten. anders zou ik aanraden een race vario te halen en/of met je trekveren wat experimenteren. kijk gelijk even of je rolletjes nog goed rond zijn. hier krijg je ook veel dips door.
 
De scooter schijnt toch wel een kleine dip te hebben op 0-25. Moeten de rolletjes dan niet lichter i.p.v. zwaarder?


0-25 probleem is vaak echter de trekveren in de koppeling te slap zijn.. Of in sommige gevallen ook eventueel te zwaar.. Afstelling moet gewoon op het juiste aangrijpsmoment worden afgesteld.

Begin eerst met de trekveren.. Kan je later altijd nog zien of dat je de drukveer aan moet passen.

En laat de rolletjes gewoon 4.5 gram.. Zelfs een Yasuni R zit op deze grams gewichten..

Lager dan dat praat je echter over veel extremere setups die gigantisch veel toeren moeten maken..

Controlleer of dat de riem niet versleten is.. Afstellen met een versleten riem word nogal lastig.
 
Back
Top