afstelling 50cc snel minarelli blok

spikos2010

New Member
Hallo allemaal!

Ik heb na 15jaar me neos weer in elkaar gezet en moet beginnen met een kaal minarelli ac blok.
Heb er nu een malossi sport 50cc cilinder op zitten met standaard membraan, carb 12mm, vario en koppeling is een mhr fly.
Uitlaat moet ik nog aanschaffen maar dat zal een sito plus zijn.

Ik heb altijd scooter races gedaan maar altijd mijn scooter laten afstellen omdat ik er gewoon niet goed in was.
Nog steeds niet dus vandaar dat ik het via het forum wil proberen. Afstellen ben ik gewoon nooit goed in geweest en hoop op deze manier het toch een beetje te leren.

Ik weet dat het moeilijk te zeggen is hoe een afstelling moet zijn want het is zelf een beetje aanklooien tot het perfect is.
Maar misschien kunnen jullie me helpen met de drukveer, trekveren, en rolletjes? Dat ik enkel het sproeier gedeelte kan gaan uitvogelen.
Heb namelijk echt geen idee waar ik moet beginnen...
Wil ook niet dat hij mega hard loopt of zo maar gewoon lekker rijd en het liefst hou ik hem wokvrij ;)

Wie o wie heeft er wat richtlijnen voor me? :)

Alvast super bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal!

Ik heb na 15jaar me neos weer in elkaar gezet en moet beginnen met een kaal minarelli ac blok.
Heb er nu een malossi sport 50cc cilinder op zitten met standaard membraan, carb 12mm, vario en koppeling is een mhr fly.
Uitlaat moet ik nog aanschaffen maar dat zal een sito plus zijn.

Ik heb altijd scooter races gedaan maar altijd mijn scooter laten afstellen omdat ik er gewoon niet goed in was.
Nog steeds niet dus vandaar dat ik het via het forum wil proberen. Afstellen ben ik gewoon nooit goed in geweest en hoop op deze manier het toch een beetje te leren.

Ik weet dat het moeilijk te zeggen is hoe een afstelling moet zijn want het is zelf een beetje aanklooien tot het perfect is.
Maar misschien kunnen jullie me helpen met de drukveer, trekveren, en rolletjes? Dat ik enkel het sproeier gedeelte kan gaan uitvogelen.
Heb namelijk echt geen idee waar ik moet beginnen...
Wil ook niet dat hij mega hard loopt of zo maar gewoon lekker rijd en het liefst hou ik hem wokvrij ;)

Wie o wie heeft er wat richtlijnen voor me? :)

Alvast super bedankt!
Je moet er gewoon standaard rolletjes en veertjes in gooien als je standaard gaat rijden.
 
Dat snap ik deurlii maar wat is een standaard afstelling? dat kan ik dus nergens vinden vandaar mijn vraag ook hier.
Als ik een beetje een richtlijn heb dan kan ik vanuit daar een beetje gaan proberen.

Wat ik heb liggen is een witte drukveer en blauwe trekveren maar geen idee of ik die kan gebruiken want ik weet dus niet wat een standaard afstelling is. Er is een setje sproeiers onder weg van 70 tot 92 dus daar kan ik van de week mee gaan uitproberen. Maar welke drukveer, trekveren en rolletjes zal ik nodig hebben?
 
orginele minarelli afstelling (lc weet niet of ac het zelfde is): orginele druk en trekveren met 5,3 g rollen,
maarja die orginele veeren kun je denk ik nergens kopen, ik denk dat die witte drukveer prima is. uit mijn hoofd zijn blauw trekveren veels te strak voor een std cil, probeer eens geel of wit. en die mhr koppeling kun je toch strakker en losser zetten?! duss dat komt toch wel goed.
ik denk dat de rollers ergens tussen de 4,5 en 5,5 moeten zitten maar dat is proberen.

voorderest als je de search even gebruikt staan er genoeg fora's over het afstellen van de vario en ik denk dat je met al die informatie er zeker moet uit kunnen komen. suc6
 
Dat snap ik deurlii maar wat is een standaard afstelling? dat kan ik dus nergens vinden vandaar mijn vraag ook hier.
Als ik een beetje een richtlijn heb dan kan ik vanuit daar een beetje gaan proberen.

Wat ik heb liggen is een witte drukveer en blauwe trekveren maar geen idee of ik die kan gebruiken want ik weet dus niet wat een standaard afstelling is. Er is een setje sproeiers onder weg van 70 tot 92 dus daar kan ik van de week mee gaan uitproberen. Maar welke drukveer, trekveren en rolletjes zal ik nodig hebben?
Gewoon de lichtste drukveer en lichtste trekveren die je kan vinden erin zetten. Dan rolletjes rond de 5g. Dat is wel het meest dichtbij. Sproeier is heel gevoelig, dan moet je gewoon naar de bougie kleur kijken.
 
witte drukveer heb ik dus die kan ik wel gebruiken volgens mij is die bijna hetzelfde als standaard veer.
Rollen heb ik 5gr liggen dus daar begin ik dan wel mee. Trekveren waren blauw die in de koppeling zaten die zal ik dan vervangen voor andere.
Bedankt allemaal ik ga gewoon even beetje klooien want heb nu richtlijnen waar ik mee kan beginnen.

Al werk ik ondertussen al ruim 22jaar met scooters waarvan 6jaar mee gedaan aan scooter races en toch ken ik nog steeds niet echt afstellen want ik liet dat altijd op de testbank doen :p maar goed ik ga gewoon proberen dit keer want volgens mij denk ik dat het op zich wel mee valt allemaal.

In ieder geval bedankt voor het mee denken!
 
Back
Top