Afstelling 2T snorscooter

Geert

A.k.a. SuiD
Ik ben bezig met het terugvoeren van een Aprilia SR, en ik was benieuwd of er iemand een goeie afstelling heeft/weet, om 'm netjes 25km/pu te laten lopen.

Heb een prop in de uitlaat gedaan, varioring geplaatst, een extra vernauwing bij de luchtfilter, en sproeier 48. luchtschroef staat op ong 0.5 nu.
hij loopt vrij netjes naar de 25-30 toe. maar stottert vrij erg bij vol gas, wat erop lijkt dat ie te arm loopt. maar de bougie is redelijk donker en een beetje nat.

Het gaat om een minarelli horizontaal. Hij mag niet boven de 25km/pu uitkomen vanwege de keuring. iemand ervaring mee?
 
Advertisement - register to remove this

Mijn scooter reed 18km/u bij de keuring en trok heel slecht op, dit was goedgekeurd bij mij met de reden dat er geen minimumsnelheid was. Hopelijk heb je hier wat aan.
Edit: dit ging wel over een 4t zip
 
Hoverapple: Ja alles onder de 25 is als het goed is toegestaan.

Rowan662: Ik ben van 6.8 naar 9.0 gram gegaan omdat ie door de varioring behoorlijk wat toeren maakte op top. Als ik de luchtfilterbegrenzer eruit haal maakt hij nog steeds veel te veel toeren. Bougie is meer richting zwart. maar vind 48 al zo klein..
 
Carburateur ook begrenst? Met zo'n koperkleurig plaatje ervoor.

En zet je luchtschroef eerst op 1,5 slag open en houd dat als referentiepunt. Anders je luchtschroef nog wat verder open draaien.
 
Dat koperplaatje heb ik even moeten googlen, nog nooit gezien :D
Ik ga straks nog maar is proberen met die luchtschroef, en misschien moet ik dan toch nog wat kleiner met de sproeier.
 
Is de scooter lucht gekoeld of water gekoeld.. Ik weet dat je voor luchtgekoeld ook een snor cilinder kan plaatsen.. Deze is via yamaha wel te verkrijgen..

Naar mijn idee zal je met een bromcilinder (vooral de vloeistof gekoelde versie) te veel vermogen overhouden dat je niet kwijt kan..


Was de scooter van zich zelf al het snor type?? Of heb je deze laten omkeuren tot snor model?
 
Rowan662: De extra begrenzing die ik de luchtfilter heb zitten zou hetzelfde effect moeten hebben. Maar vond het wel grappig dat ik in al die jaren zo'n ding nog nooit in een carburateur ben tegengekomen.

Eurokit: Hij is watergekoeld, zal 'm denk ik gewoon nog wat verder af moeten knijpen. Hij was gewoon volledig ontgrenst, maar wil hem nu op kenteken laten zetten als snormodel ja.
 
Back
Top