Afstellen

Hallo mensen
Kan iemand mij ff uitleggen wanneer ik weet dat ik de goede drukveer heb wat gebeurd er als ie te licht is en wat als ie te zwaar is.

Ik heb namelijk een yamaha aerox 2005
Zit een laagtoerig 70cc
Dellorto 17,5 mm sproeier 96
4gr rollen
Gele malossi drukveer
Blauwe/ paars dmp trekveren.

Nu heb ik een beethe hulp nodig ik ben net begonnen met de cilinder inrijden dus heb hem sws niet goed opengetrokken. Maar ik vind dat de koppeling redelijk laat aangrijpt. En stel je voor ik rijd 30 ofso en ik laat me gas los en dan doe ik weer volgas dan duurt het wat lang voordat hij in toeren klimt tot hij bij de zelfde toeren was voordat ik het gas losliet en dan klimt hij hoog in toeren.

Ik zou graag wat hulp willen want wil graag goed kunnen inrijden zonder enige irritaties hopelijk begrijpen mijn tekst!!
 
Advertisement - register to remove this

Als de drukveer te slap is:

Dan lijkt het alsof hij niet in de `versnelling wilt komen` Motor maakt dan onnodig meer toeren tijdens het linaire verloop.

Als je in het begin optrekt en de vario het overpakt en op dat moment hoog in de toeren schiet dan is de drukveer ook te slap.. De drukveer zorgt voor een constanter verloop van optrekken naar topsnelheid.. Als dit te traag verloopt kan het ook komen dat hij te slap is. De riem blijft dan te lang op 1 positie hangen en wilt dan niet snel genoeg oplopen. Bij een gasherneming merk je dit ook.. Rij eerst een stukje boven de 60km/u laat hem dan snel terug vallen naar 40km/u en dan direct het gas er weer erop.. Als de drukveer te slap is blijft hij even hangen op dat punt en loopt dan paar teller later weer trager op.. Bij de juiste drukveer zal die meteen weer sneller op gaan klimmen..



Als een drukveer te sterk is.. Je zal dan ook merken dat het optrekken wat trager gaat (omdat er teveel druk aanwezig is)
Je merkt het ook aan de topsnelheid.. Deze zal eerder met 10km/u afnemen.. Dus ging je 90km met de juiste, ga je ineens nog maar 80km/u met een te zware drukveer.
 
Back
Top