Afstellen zonder rijbewijs

DP223

Vivacity
Hey, ik wil mijn scooter afstellen maar heb geen rijbewijs en mn ouders vermoorden me als ik zonder ga rijden. Enige opties?
 
Advertisement - register to remove this

Scooter laten ophalen.
Magoed, ff serieus. De ts wil het volgens mij zelf doen.
Ik persoonlijk zet zon vrijwel standaard 2 takt scootertje op de bok. Geef een paar runs met het achterwiel van de grond af en ding is voldoende afgesteld na eventuele aanpassingen en wat extra runs.
Echter haal ik uit geen enkel topic / post van jou dat je ook maar enig verstand hebt van scooters.
Dus die vlieger gaat niet op.

Ik heb echt geen idee wat voor opties je verwacht dat mensen je hier kunnen geven?
Uit huis gaan?
Stiekem iets, ook al staat er op je profiel dat je de leeftijd van 22 hebt bereikt. :p
Dat zul je toch zelf moeten bedenken imo.
 
Magoed, ff serieus. De ts wil het volgens mij zelf doen.
Ik persoonlijk zet zon vrijwel standaard 2 takt scootertje op de bok. Geef een paar runs met het achterwiel van de grond af en ding is voldoende afgesteld na eventuele aanpassingen en wat extra runs.
Tja... niet iedereen heeft onderdelen op voorraad zoals : Sproeiers , trek veren ,druk veren... etc etc op voorraad,
Tevens op zich een... Vreemd Topic : stel : je woont in de Polder op een Boerderij ... Ala ... kan je testen en Prutsen op eigen terrein ,
Woon je niet op het platte land , of ergens zonder Prive Terrein , word het anders ,
Wachten tot dat je een Rijbewijs heb.
 
Last edited:
Zeg tegen je ouders wat ik niet heb kunnen ze ook niet afpakken.....

Maar wat is je ouders hun argument als jij straks met een rijbewijs onverzekerd wel de straat op mag? Beetje krom van je ouwelui of niet? Als je een ongeluk krijgt gaat het je toch wel geld kosten, maar je ouders zullen er nu wel niet bij stil staan dat je met opvoeren niet bent verzekerd.

Overigens zou ik deze discussie niet met ze gaan voeren want dan zou ik alvast lekker een Gazelle oid uit gaan zoeken.
Dus of gewoon schijt aan en ff testen of ff op priveterrein gas erop
 
Scooter laten ophalen.
Magoed, ff serieus. De ts wil het volgens mij zelf doen.
Ik persoonlijk zet zon vrijwel standaard 2 takt scootertje op de bok. Geef een paar runs met het achterwiel van de grond af en ding is voldoende afgesteld na eventuele aanpassingen en wat extra runs.
Echter haal ik uit geen enkel topic / post van jou dat je ook maar enig verstand hebt van scooters.
Dus die vlieger gaat niet op.

Ik heb echt geen idee wat voor opties je verwacht dat mensen je hier kunnen geven?
Uit huis gaan?
Stiekem iets, ook al staat er op je profiel dat je de leeftijd van 22 hebt bereikt. :p
Dat zul je toch zelf moeten bedenken imo.
Zeg tegen je ouders wat ik niet heb kunnen ze ook niet afpakken.....

Maar wat is je ouders hun argument als jij straks met een rijbewijs onverzekerd wel de straat op mag? Beetje krom van je ouwelui of niet? Als je een ongeluk krijgt gaat het je toch wel geld kosten, maar je ouders zullen er nu wel niet bij stil staan dat je met opvoeren niet bent verzekerd.

Overigens zou ik deze discussie niet met ze gaan voeren want dan zou ik alvast lekker een Gazelle oid uit gaan zoeken.
Dus of gewoon schijt aan en ff testen of ff op priveterrein gas erop
Ik ben niet van plan op te voeren, als ik na een tijdje een beetje kan rijden en nog geen ongelukken heb gehad ga ik pas opvoeren.
Post automatically merged:

Scooter laten ophalen.
Magoed, ff serieus. De ts wil het volgens mij zelf doen.
Ik persoonlijk zet zon vrijwel standaard 2 takt scootertje op de bok. Geef een paar runs met het achterwiel van de grond af en ding is voldoende afgesteld na eventuele aanpassingen en wat extra runs.
Echter haal ik uit geen enkel topic / post van jou dat je ook maar enig verstand hebt van scooters.
Dus die vlieger gaat niet op.

Ik heb echt geen idee wat voor opties je verwacht dat mensen je hier kunnen geven?
Uit huis gaan?
Stiekem iets, ook al staat er op je profiel dat je de leeftijd van 22 hebt bereikt. :p
Dat zul je toch zelf moeten bedenken imo.
Volgensmij is dit forum bedoeld voor mensen zonder verstand, of mag je hier pas wat vragen als je het antwoord al weet? Geboorte datum doe ik standaard t jaar 2000 voor de zekerheid dat er iets is met leeftijdsrestrictie
 
Last edited:
ken je niemand met een groot terrein? Of een langere oprit of zo. Daar mag je wel rijden zo lang het eigen terrein is en de eigenaar toestemming geeft
 
Ik heb ze allebei haha. Laatst weer in de handen gehad. zo groot had ik het niet in de gedachten. steekt buiten de portometnix uit haha.
Wat heb je nog aan dat certificaat ?
Net zoiets als een papieren kentekenbewijs.

Maar heeft DP223 nu zijn scooter al getest ?
 
Wat heb je nog aan dat certificaat ?
Net zoiets als een papieren kentekenbewijs.

Maar heeft DP223 nu zijn scooter al getest ?
Ik rij nu op mn vaders oprit soms en hij rijd een lang stukje volgas met mij achterop, daarna bougie kleur checken, zo doe ik het nu.
 
niks maar is leuk om terug te zien. was zeer trots toen ik hem haalde. weg gooien gaat dus niet gebeuren. heb hem natuurlijk niet mee. heb een rijbewijs sinds 2007
Precies dat! We kregen er toen op school vrij voor om het examen te gaan doen. Ik weet gewoon nog dat het op een woensdag was, had echt impact toen. Mooie tijd
 
Precies dat! We kregen er toen op school vrij voor om het examen te gaan doen. Ik weet gewoon nog dat het op een woensdag was, had echt impact toen. Mooie tijd
Idd! in Zwolle is het op maandag! dan kwamen ze voorbij lopen en zag je zodra ze bij je stonden of het een stapeltje was of een los briefje.
Toen ik ineens zag dat het stapeltje dikker was na 2 of 3 x kon je je geluk niet op haha., meteen op de scooter naar school haha
 
Back
Top