Afstellen verschil std uitlaat -> yasuni R

bjorn-aerox

Well-Known Member
Hoi,

heb even kort afstel vraagje, want waarschijnlijk is mijn std uitlaat verstopt aangezien de prestaties van me scooter stuk achteruit zijn gegaan. Nu wou ik een Yasuni R testen die ik nog heb om te kijken wat het blokje dan doet.

Wat moet ik veranderen aan afstelling?
Setup + afstelling:

Gilardoni/italkit 50cc
12mm Dellorto
Std luchtfilter
Malossi Sport multivar -> 5 grams rollen
Stage 6 koppeling -> witte drukveer

Scooter staat nu perfect afgesteld overigens.

Nu vraag ik me af of ik alleen de sproeier moet veranderen?

Groet,
 
Advertisement - register to remove this

scooter blijkt veel te hoog in sproeier te zitten, zit nu op sproeier 90...
En er zat 98 in met std uitlaat. Aan de bougie was ook te zien dat die voor uitlaat verandering te rijk stond afgesteld, dus hoop dat 90 goed is want hij rookt wel als een malle.
 
dat komt eerder door verkeerde/teveel olie.

meestal ga je niet veel of zelfs niet hoger in sproeier in dit geval.

als het een Aerox is zul je zonder prop in het luchtfilter ongeveer op 90/92 uit komen , vergeet echter niet dat het verschil in uitlaat betekent dat je meer toeren moet draaien , en om dit te kunnen moet je meestal lichter in gewichten en een sterkere drukveer.
 
Ok bedankt!

Scooter rijd nu goed, alleen vanaf stilstaand duurt het paar sec voordat die hard wegschiet.

Dus weet niet of jij een idee hebt om dit weg af te stellen?

Alvast bedankt!

Rollen zijn nu 5 gr, zou naar 4,5 gram kunnen denk ik?
En drukveer zou eventueel naar geel kunnen of op wit houden?
 
combintie van strakke drukveer en lichtere gewichtjes.. kan ook aan trekveren liggen natuurlijk maar mijn zip ging met 5.7 gram gewichtjes en std drukveer niet altijd direct in toeren en trok niet altijd door. heb er 4.8 gram ingestoken en +25% drukveer en trekt door in alle toerengebieden
 
combintie van strakke drukveer en lichtere gewichtjes.. kan ook aan trekveren liggen natuurlijk maar mijn zip ging met 5.7 gram gewichtjes en std drukveer niet altijd direct in toeren en trok niet altijd door. heb er 4.8 gram ingestoken en +25% drukveer en trekt door in alle toerengebieden

mja , is dit een zip?
 
Back
Top