Afstellen van speedfight 1, Hij loopt voor geen meter!

sf1 master

Well-Known Member
Ok ik heb sinds gister me gele drukveer en groene trekveertjes erin gedaan maar nog trekt ie als een natte krant.Het enige wat ik nu nog moet doen is de rolletjes vervangen zou dat het hele verschil maken dat ie ineens snel optrekt?en hoeveel gram moet ik hebben ik heb nu 7 en moet ik anders ook nog blauwe trekveertjes erin doen?

Setup:

50cc snel
Yazuni Z ontgrensd
Malossi multivar vario
vario ring eruit
7 gram leovincie rolletjes
groenne trekveertjes malossi
gele drukveer malossi

bedankt in ieder geval.


mvg, stefan
 
Advertisement - register to remove this

ben jij niet goed ofzo.

een peugeot met mhr speed rijdt nog niet eens met 4 gram.

groene trekveren van malossi zijn net zo slap als orgineel.

dus pak de zilersterkte van omega. die doen het wel goed.


heb je alle begrenzers er al uit?
 
trekveren kun je niks van zeggen , dat is per scooter helemaal verschillend , ligt aan teveel dingen ,ook rollen en drukveer is moeiijk te zeggen.. en zeker wanneer er een andere vario dan origineel in zit..

ik zou eers eens ipv 7 iets van 6 gram proberen en dan langzaam naar beneden eventueel ,kan ook gewoon zijn dat ie met std drukveer beter rijdt.

maar wat voor cilinder zit erop dan? want beter dan std is er eigenlijk niet , perfecte cilinder...
 
ok het is een 50 cc snel malossi sport maar malossi rolletjes hebben alleen 5.1 en 6 gram voor 16x13 mm dus welke moet ik halen of allebei?
en moet ik anders rode trekveertjes erin doen?

mvg stefan
 
nog sterker , de Malossi is gietijzer , de std cilinder is origineel aluminium met Malhe Nicasil en zuiger , beter kun je niet krijgen :)

mja ,een gemiddelde 50cc cilinder zoals dit heeft wat meer toeren nodig dan een std cilinder , dus komt de afstelling wat preciezer , koop gewoon een aantal gewichten en ga m afstellen. de gewichten zijn er te koop van allerlei merken en in 16x13 in HEEL VEEL verschillende soorten grammen , het kan iig met tienden omhoog gaan van 2,1 gram ongeveer tot en met 13 gram
 
Back
Top