Afstellen van scooter

t box

New Member
Hello

ik heb een 70 cc mallosi lucht gekoeld gemonteerd op men nitro er zit een standaard carburateur 20 mm Delorto op en elektrische choke er zit een sproeier 96 in (zat er al in) er zatten ook rollen is van mallosi 3.5 g en groene trek veren en een groene veer in de koppeling

het mengsel is veel te rijp en dit is mijn eerst scooter heb altijd dax gerden nu weet ik dus totaal niet welke rollen, trekveren ,sproeier en mischien en andere veer voor in de koppeling ik moet bestellen voor een lekker afstelling of ongeveer dat ik een paar spoedigers en rollen koop voor ook zelf een beetje te kunne spelen

kan iemand mij hier bij helpen al vast bedankt

mvg timo
 
Advertisement - register to remove this


trekveren regelen je toerental to +-30kmph (strakker is meer toeren)

Rollen doen alles na die 30kmph (zwaarder is minder toeren)

Drukveer is bij een straat setup vooral voor gashername (sterker is meer toeren)

Sport variateur zorgt meestal alleen maar voor een soepeler toerenverloop, wat bij veel std variateurs niet nodig is. En geeft (mits goed afgesteld) in veel gevallen een hogere top.

Met deze info (die je zelf met een klein beetje zoeken ook wel kon vinden), in combinatie met een klein beetje uitproberen en googlen kan je zo uitvogelen welke setup voor jouw brommer het beste is. Want wij kunnen jou niet zomaar vertellen wat het beste is.
Als iemand toevallig dezelfde setup heeft zou hij je wel redelijk in de juiste richting kunnen helpen

Met te rijp bedoel je rijk? Dan lijkt mij het antwoord op die vraag nogal eenvoudig.
 
Back
Top