Afstellen; trekt goed door vanuit stilstand, rijdend wat minder

NTTman

Member
Ok mijn setup is als volgt:
Puch NTT (trommelrem piaggio blok)
Gilera Runner Darkdream 50cc cilinder
17.5 dellorto
74 sproeier
Sito plus
standaard koppeling en vario met 6.2 gram rollen ofzo, gaat een malossi vario in maar ik wil eerst dat ie goed is afgesteld.
standaard membraanplaatjes
geen begrenzers :rolleyes:
Nieuwe bougie van NGK hittegraad 8
Nieuw spruitstuk
Nieuwe luchtslangen en slangenklemmen
Nieuw Malossi inlegfilter

Ben hem aan het uittesten en afstellen na revisie, ik rij nu op de eerste tank waar ik zelf wat olie bij heb gegooid omdat er lucht in het pompje zit/zat. Rookt wel lekker trouwens :grin:

Vanuit stilstand volgas trekt ie hard weg tot 90 ofzo (km teller doet t niet maar hij gaat aardig)
Rij ik ongeveer 30 en doe ik dán volgas, is het net alsof die even wakker moet worden, soort dipje dat duurt tot ie 50 gaat ofzo en dan trekt ie lekker door naar zijn top.
Met minder lucht verandert er weinig, met meer lucht vanaf zoals de luchtschroef nu staat verzuipt ie.

Aangezien ik de sproeier al best groot vind voor een 50cc vraag ik me af of ik niet toch nog wat groter moet gaan.
Vroeger reed ik met een 68 sproeier al goed en zat er oa een 70cc op ook.
Dus dat is dan mijn vraag; Moet er toch nog een grotere sproeier in of ligt het aan iets anders?
 
Advertisement - register to remove this

Dat malossi inlegfilter zorgt er ook voor dat er meer zuurstof naar binnen kan.. Verklaard waarschijnlijk ook die wat grotere sproeier..
Voor zo`n setup had ik het zelf bij het originele luchtfilter matje gehouden, deze is wat dichter, filter beter en kan je ook iets kleiner in sproeier.
 
Dat klopt, het vervelende was dat het oude filter waarschijnlijk nooit vervangen is geweest en dus echt helemaal volgebaggerd zat, en bij de donorscooter een powerone inlegfilter wat nog slechter is. Ik zal morgen eens met het filter van mijn broertje experimenteren, bedankt
 
Ok, dit probleem is opgelost, het lag dus niet aan de carb afstelling/filter
Malossi witte drukveer er in gedaan, reed al stuk beter, toen Malossi groen er in gedaan en nog beter.
Trekt niet alleen beter vanuit stilstand, maar ook "op snelheid"(30/40) reageert en trekt ie beter vanaf half gas.
 
Back
Top