Afstellen TJT Promo uitlaat

chris@ark

chris@ark
Heey gasten,

vandaag heb ik een poging gedaan om mijn tjt promo uitlaat af te stellen op m´n beta ark (minarelli horizontaal AC). Eerst de sproeier gedaan, totdat de bougiekleur goed was, toen rollertjes van 4,7 gram erin gedaan en een gele malossi drukveer.
Het resultaat was alleen iets meer trekkracht t.o.v niet afgesteld.
Toen even 5.0 gram rollertjes erin gedaan, dit maakte bijna niks uit t.o.v de 4,7 gram. De topsnelheid komt bij alle rollertjes gewichten niet boven de ongeveer 70 op de teller.
De drukveer verwisselen t.o.v de standaard drukveer maakte al bijna helemaal geen verschil.
Het lijkt mij dat er toch (veel) meer uit deze uitlaat te halen moet zijn...
Heeft er nog iemand een idee wat er verandert kan/moet worden voor een beter resultaat, en vooral een betere top....?????

Alvast bedankt...!

Chris
 
Advertisement - register to remove this

Al gekeken of er geen begrenzers inzitten?
Als je ff wat opzoekwerk doet, vind je al snel dat die Promo niet een echte topuitlaat is. Imo hoort ie in de categorie van de leo zx ed :)
Als je je vario afstelt, trek dan ff een streep alcoholstift over de diameter. Ga een stukje op top rijden en kijk hoeveel er van de streep overblijft. Zo kun je dus zien hoe hoog de snaar in de vario komt.
Komt ie niet hoog genoeg, probeer dan ff lichtere rollen.
 
DME3 said:
Al gekeken of er geen begrenzers inzitten?
Als je ff wat opzoekwerk doet, vind je al snel dat die Promo niet een echte topuitlaat is. Imo hoort ie in de categorie van de leo zx ed :)
Als je je vario afstelt, trek dan ff een streep alcoholstift over de diameter. Ga een stukje op top rijden en kijk hoeveel er van de streep overblijft. Zo kun je dus zien hoe hoog de snaar in de vario komt.
Komt ie niet hoog genoeg, probeer dan ff lichtere rollen.
je bedoeld zwaardere ;)
 
Back
Top