Afstellen Sym Fiddle 3 2019 25km

Gert Holtkamp

New Member
Ik zou hier graag wat vragen stellen over het afstellen van mijn Sym Fiddle 3 snor uit 2019.
Er is door een dealer andere software opgezet voor een beter afstelling,en een varioring geplaatst om de snelheid op 34 te zetten.Ik heb nu het probleem dat hij met een koude motor dus met choke erop slecht op toeren komt.Ook als je even moet wachten bij een stoplicht en je draait daarna het gas open loopt hij slecht,alsof de bougie het mengsel niet kan verbranden.Met een warme motor is dat iets beter,wat kan ik hier aan doen?Hij heeft ook een enorme dip tijdens optrekken,wat moet ik daarvoor aanpassen,rollen,trekveren,drukveer?Dat ik dus meer trekkracht krijg en minder dip?
 
Advertisement - register to remove this

Als hij dit niet had voor de software aanpassing dan is dit niet goed gebeurd.
Ik heb het ook laten doen en werkt perfect, wel bij een Fiddle 2, maar is geloof ik hetzelfde.
Of heb je na de software aanpassing nog iets gedaan?
 
Ik heb de scooter gekocht toen er 600 km op stonden.Hij is opgevoerd en afgeleverd door een ander bedrijf.Ik vond dat hij niet fijn reed,en hem bij de plaatselijke sym dealer laten afvoeren naar 34 en laten afstellen.Daarbij is nieuwe software op de ecu gezet en een andere sproeier.Maar nu rijd hij koud nog steeds niet helemaal lekker,wat kan ik hier nog aan doen?
 
Inderdaad, als je er zelf niet aan knutselt dan kun je de fout bij de dealer leggen. Gewoon daarnaartoe gaan en precies vertellen wat er gebeurd dan kunnen ze je vast verder helpen, met maar met 600km op de teller en bj 2019 zou ik denken dat ie nog gewoon fabrieksgarantie heeft, hoef je dus helemaal niets neer te leggen. Succes
 
Ik ben gister terug geweest naar de dealer,hij vertelde dat de juiste software erop staat en dat de carburateur moet worden afgesteld.Dit zou hij met een beurt mee kunnen nemen omdat hij de carb.Leuk al die elektronica maar thuis kun je niet meer afstellen zonder computer.
 
Back
Top