Afstellen setup

luukdk

Member
ik ben een half jaar geleden begonnen met een aerox sprint project. De scooter zit al meerdere maanden volledig in elkaar, maar deze krijg ik niet goed afgesteld. De setup van de scooter is: 70cc MHR team, v-force3 stage6, stage6 spruitstuk, stage6 28mm pwk, Yasuni C21, 12 spoels ontsteking. Ik heb al heel veel sproeiers gekocht en getest, sproeier 100-172. Op elke sproeier loopt hij stationair maar valt weg bij gas geven. Heeft iemand misschien advies. Op het internet lees ik van mensen die sproeier 400 op zon setup doen, maar ik zou niet eens weten waar ik zon grote sproeier kan vinden. Ook lees ik verhalen over dat andere scooters met de soortgelijke setups het redden met sproeier 140. Waar kan ik het beste mee verder proberen? Want ik kijk er niet naar uit op nog veel meer sproeiersets te hoeven aanschaffen. Alvast bedankt voor de hulp
 
Advertisement - register to remove this

Vind een c21 op een MHR team dapper.

Probeer eens sproeier 120 - 140
Check of je de luchtschroef dicht beb zitten met een powerfilter.
Check of je vlotter goed is, dit Kun je checken door de carb op ze kop te houden en via een slang door de benzine aansluiting te blazen

Zorg dat je ontsteking op tijd staat.

Lastig te zeggen, zit dr ook de juiste bougie in? Iridium of gelijke?
 
Ja had de uitlaat al aangeschaft en kwam er toen achter dat dit een best brede poort is. Heb dit opgeslost doormiddel van uitlaat pakking + vloeibare pakking om het lekken te voorkomen. Ik heb er een hittegraat 10 bougie in zitten Gewoon normale bougie van ngk geen irridium.
 
Standaard kabelboom?
Ff massa kabel aanleggen tussen je blok en je frame kan geen kwaad.
Letop dat t op ren kaal stuk frame is.

Kan van alles zijn, valse lucht, pakkingen die niet goed afdichten, bougie die kapot is / niet goed vonkt.

Ik spuit wel eens wd40 in het spruitstuk zonder de carburateur dr op als die dan start en flink toeren maakt zal het probleem waarschijnlijk in je carburateur zitten.

Schrik niet hij heeft dan in 1x volgas maar valt vanzelf weer uit omdat die geen brandstof meer krijgt.

Wat voor brandstofkraan heb je? Met vacuum of echt een kraan? Loopt die goed door?

Hij kan verzuipen maar ook gewoon niet genoeg benzine krijgen dat die je vlotter leeg trekt.

Is allemaal lastig te zeggen op afstand, heb je al een andere carburateur geprobeerd?

Wat ik al zeg kan alles wel zijn
 
Spruitstuk hoeft niet los dus membraan kan blijven zitten, je kan wel ff de membraan controleren door eraan te zuigen of die nog goed is, als die lucht doorlaat zijn de kleppen krom .

Let wel op dat je de scooter ff tegen de muur aan zet dat die niet begint te rijden
 
Back
Top