afstellen peugeot speedake

gilio

Well-Known Member
Ik heb een gianneli terugloper op mijn speedake gezet en sindsdien wil ie niet meer mooi lopen.
Ik heb een gele malossi drukveer in de koppeling gezet, 58 sproeier en 5.5 rolletjes (ook 6.5 en 7.5 geprobeerd).

Hij wil wel optrekken en na 100 meter valt ie compleet stil en komt niet meer vooruit.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

mja, er loopt ook niks zo mooi als de std uitlaat op Speedake imo.

een "snellere" uitlaat zul je goed moeten afstellen voordat het goed loopt terwijl de winst minimaal is.

mja , je hebt de uitlaat nu eenmaal.

ik zou de std drukveer gebruiken , ik gebruik eigenlijk altijd de std drukveer en stel gewoon de rollen en trekveren goed af.

de sproeier laat ik std (54)

dat ie stilvalt heeft hier denk ik niks mee te maken , dat zou je eerder in de bougie oid moeten zoeken.
 
wat loop je toch te klooien met rare maten sproeier??

ik gebruik in Peugeot 54 voor het oude type , 52 in het nieuwe type , 48 in snor en 72 als het luchtfilter is aangepast (nergens voor nodig overigens)

altijd nog goed geweest , en aangezien ik letterlijk met honderden peugeot's heb gewerkt weet ik dat dat betrouwbare gegevens zijn , dit is wel mits je alles laat zoals het hoort en de luchtstelschroef op maximaal 1,5 slag uit.

dus stop nou eens te kloten met sproeiers en maak het zoals het hoort , en niet anders ,en ga dan je vario afstellen.

er word gewoon veel te veel omheen geklooid terwijl het zo simpel kan...
 
dat kan ook andere redenen hebben....

en zoals ik al zei heb ik nog nooit de sproeier hoeven te veranderen , als dat bij mij goed gaat moet dat bij een ander ook goed gaan , tenzij er dus een ander iets aan de hand is , bijv. een luchtfilter dat is aangepast oid..
 
Back
Top