Afstellen koppeling

TR2

Member
Ik wil mijn scooter beter afstellen door andere drukveer en trekveertjes erin te doen, maar ik weet niet goed welke ik nodig heb. Er zit nu een gele drukveer en gele trek veertjes in (Geen idee van welk merk). Ik heb zwaardere drukveer geprobeerd (die had ik nog liggen) maar daarmee gaat het optrekken alleen maar langzamer en het top punt bleef hetzelfde. Ik heb veel dingen opgezocht maar ik ben er geen stap vooruit meer gekomen. Dus vraag ik jullie hulp met wat voor veren goed zouden zijn.
Mijn setup: vivacity 2007 50cc 17,5 carb standard luchtfilter loopt hoogtourig.

Advertisement - register to remove this

Waarom? Wat is er mis mee?

Jij hebt een hoogtoerige Peugeot verticaal? Dat is heel bijzonder, welke cilinder is dat precies?
Als ik stil sta is en gas geef duurt het een paar seconden voordat ik pas vooruit ga. En wanneer ik dan gas geef is die hoogtoerig. Wanneer die dan eenmaal rijd trekt hij ook niet soepel in een keer op naar top snelheid. Het is een mezoly cilinder. Ik weet het, niet een goede cilinder maarja…

Als ik stil sta is en gas geef duurt het een paar seconden voordat ik pas vooruit ga. En wanneer ik dan gas geef is die hoogtoerig. Wanneer die dan eenmaal rijd trekt hij ook niet soepel in een keer op naar top snelheid. Het is een mezoly cilinder. Ik weet het, niet een goede cilinder maarja…
Dat heeft niks met hoogtoerig te maken :') Die cil is gewoon een vervangingscilinder en niks sneller dan origineel. Dus gewoon origineel houden

Originele cilinder is stuk gegaan, dus daarom een nieuwe. Hij vroeg welke cilinder ik had dus antwoordde ik daarop.
Ja dat snap ik en je noemt het 2 posts hierboven toch een hoogtoerige cilinder?! Dit is gewoon een vervanging van een originele cilinder dus in principe zou de afstelling voor de oude en deze nieuwe cilinder dus vrij hetzelfde moeten zijn

Back