Afstellen koppeling SYM

Vanoss

Member
Om mijn SYM DD wat vlotter op te laten trekken wil ik er lichtere trekveertjes in zetten. Op dit moment maakt de scooter vanuit stilstand erg veel toeren en komt nauwelijks vooruit.

Setup:

-Alle onderdelen std
-Varioring is er uit
-Sproeier 75
-Bougie is licht bruin

Koppeling:
-rollen 11,5 gr. (voorheen 8,5 gr)
-sterkte van de trekveren is onbekend maar volgens de dealer zijn het vrij sterke veren.
-sterkere drukveer geplaatst omdat de voorste poulies niet goed op elkaar aansloten.

De scooter loopt verder redelijk goed, start alleen wat slecht.

Het gaat om een SYM DD 2 takt
Km stand: 5500

Mijn vraag: welke veertjes moet ik bestellen om de scooter beter op te laten trekken?
 
Advertisement - register to remove this

Standaard zit er in mijn sym jet sport een 4mm drukveer korte dus die zijn al sterk . heb er nu een langere inzitten wel 4 mm dik maar is steviger omdat er een leovince tt onderzit de trekveertjes zijn standaarf 1.9 dik dus zijn het zelfde als malossi geel
 
Ik vraag mij ook af waarom de TS er veelste zware gewichten erin heeft gedaan... Het is niet dat je ineens veel sneller door gaat of zo..

Die 8,5gram gewichten horen standaard waarschijnlijk bij de uitlaat.. Dan moet je ze niet ineens geen veranderen in je eigen fantasie naar iets anders wat niet klopt en niet gaat werken..


Wat bedoel je met dat de voorste poelies niet goed op elkaar aan sloten??? Want blijkbaar zit daar de fout..
 
Back
Top