afstellen, again

Pieter-Jan

Well-Known Member
ik heb een aprilia sr
5.5 gram rolletjes
standaard trekveren
standaard drukveer

setup: gianelli go (sillencer)
anders is alles origineel

naar wat moet ik dan kijken voor drukveer (wit of geel)
en naar wat voor de trekveren
 
Advertisement - register to remove this

dat weet ik maar gewoon voor toch iets te wete waar ik ongeveer moet naar kijken
drukveer wit of geel zou ik zoiezo probere maar dan die trekveren wist ik niet
15% heeft dat dan een bepaalde kleur
 
idd, std drukveer is prima, of ga anders naar een malossi witte drukveer.
maakt ie overtoeren moet je eens iets zwaarder gaan in de rollen. mja 5.5 gram valt nog mee hoe licht dat is.
het is en blijft een kwestie van testen, dus ga eens wat proberen zou ik zeggen;)
 
mja , een gianelli go is gewoon een std uitlaat , dus je moet van een std afstelling uit gaan en dat is 72 sproeier (onbegrensd) , 6,8 rollen en std drukveer.

dan zou ik er dus eerst een witte drukveer in gooien (weet niet wat de staat is van de std)dan iets van 6 gram rollen en dan proberen , trekveren is moeilijk te zeggen , heel moeilijk...

ik ga hier uit van de std minarelli horizontaal (sr racing/stealth)
 
tis moeilijk te zeggen vanwege slijtage van de onderdelen , elke scooter heeft een andere afstelling nodig..

maar uitgaan van std afstelling is het beste om mee te beginnen en een frisse drukveer kan nooit kwaad iig ,en wit is ongeveer gelijk aan std veer
 
wel ik heb nu even de gewichtjes gewogen die er inzaten
dat is 40 gram voor 6 gewichtjes is dus 6.6 gram en er zit nu 5.5 in ( dit verklaard wss mijn toeren)
dan zit er dus ook standaard drukveer en trekveertjes in maar hier staat niks op dus is dit al moeilijker
morgen haal ik dan gewoon een witte drukveer
en ook zo een pakket trekveertjes met allerlei verschillende maten in maar naar wat moet ik +- kijken
 
Back
Top