Afstellen Aerox

Boris1

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het afstellen van mijn Yamaha Aerox uit 2005. De setup die ik nu heb is een Leovince Gp uitlaat. Power 1 variateur, malossi koelvin en v snaar. 50cc. Wie weet wat er ongeveer voor trekveren, drukveer en rolletjes er in moeten. Alvast bedankt.

Groeten Boris.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb op dit moment een rode dmp drukveer die er al in zat en nog goed is. Gouden omega trekveren (zilver ook geprobeerd) en 4,4 gram malossi rollen. Ik heb nu vanaf het moment dat ik weg rij dat het ongeveer een seconden duurt voordat hij goed begint aan te pakken. Weet iemand wat dit kan zijn? Groeten.
 
ligt eraan wat je wilt, snel optrekken??

Snel optrekken doet het zoiezo als je hem goed afsteld.. Dus het is niet of en of..

Ik heb op dit moment een rode dmp drukveer die er al in zat en nog goed is. Gouden omega trekveren (zilver ook geprobeerd) en 4,4 gram malossi rollen. Ik heb nu vanaf het moment dat ik weg rij dat het ongeveer een seconden duurt voordat hij goed begint aan te pakken. Weet iemand wat dit kan zijn? Groeten.


En stond er niet op de verpakking welke waarde die drukveer heeft. Want je kan er wel zomaar een drukveer erin zetten.. Maar als die te zwaar is, ben je 80% je tijd te verdoen om je scooter af te stellen, en dan maar niet erachter kan komen waar het probleem zit.

Gouden trekveren zijn volgens mij de slappere, en zilver is medium om het zo maar te noemen.

Bij hoevel km per uur op je teller krijg je last van het laatste probleem? Of is dat vanuit stilstand.


Drukveer is deze? Ik zie namelijk dat er 1500rpm erop staat. bij jou ook?

51011_800x600-wm.jpg


Misschien is het beter om dan ook de DMP trekveren te nemen.
 
Bedankt voor de reactie, hij doet er langer over om op te trekker met een gas los in de bochten en helemaal e erg van uit stilstand. Het is de drukveer die op de foto te zien is.
 
Ik weet het niet zeker, maar vermoed dat de drukveer dan te sterk is.. Aangezien er 1500 rpm op de verpakking staat. De leo vince GP uitlaat is net als elke leo vince uitlaat niet echt een heel bijzondere uitlaat.
Het zit allemaal in beetje in de buurt van de leovince touring en de leo vince SP3 / Sito plus.

De drukveer moet echt een 1000 rpm versie worden. Dat is de slapst mogelijk verkrijgbaar voor sport / race doeleinden..

De 1500 rpm veer is meer een medium drukveer, en die is wat te zwaar voor jou setup.

Overigens raad ik je aan om de rolletjes wat zwaarder te pakken.. Niet te vergeten dat de Leo vince GP geen Yasuni R / Giannel Nr-x / Nardo / Shot / Top performances nardo uitlaat is.

Zou dus aanraden voor de 1000 rpm drukveer. De 15% trekveren en ongeveer 5,0 - 5,5 grams rolletjes proberen. Soms is het zelfs beter als je rolletjes gaat mixen.. Alleen het verschil mag nooit meer dan 1 gram wezen.
 
Back
Top