Afstellen Aerox met yasuni r

frans-wa

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben hier allang lid had altijd eigenlijk wel genoeg aan de informatie die al op de site stond. En dat wilt wel wat zeggen. Echt een top site.

Nu ben ik van soort scooter verandert, Van vivacity & runners naar Aerox.

En ja dat is toch anders opeens.


Nou de feiten:

Ik heb een Aerox gekocht in superstaat die man was 1ste eigenaar.
Scooter had grote beurt gehad. Allees is weer origineel gemaakt. Nieuwe krukas, lagers, cillinder, zuiger, cillinderkop, carburateur, & een sito uitlaat.
Alles std, denk wel dat de prop al uit de uitlaat is.. Heb het verder nog niet kunnen chekken

De scooter ging 55per uur bij aanschaf.

Ik gister die varioring er uit gehaald. Haalt hij nu met moeite de 65.


Nu heb ik een yasuni r gekocht. Mijn ervaring is zo dat er dan aan druk/trekveren weinig aan gedaan hoeft te worden. Ik was dus nu van plan de rollen te vervangen voor iets in de 4.5g? Geen idee of dat alvast een goede richtlijn is. sproeijer ben ik van plan iets in de 80 te doen.

Ik weet dat je dat van te voren niet kun zeggen maar ik wil toch ergens beginnen. En ik hoef niet zoals de meeste de maximale eruit te hallen.

Owwja wat ik nog ben vergeten. ik heb ook nog een 17mm carburateur liggen ervoor en een snelle 50cc ligge voor deze scooter. Echter was ik ze eigenlijk niet van plan op te zetten..



Iemand een voorstel?? Ik wil dit gewoon zo snel mogelijk oplossen want die runner en viva waren snor scooters en nu rij ik de zelfde snelheid maar dan met een helm!!! Niet echt ideaal dus..

dusja die yasuni eronder is mijn idee met beitje afstelwerk .... doen/niet doen ?? graag mensen die der verstand van hebben !!
 
Advertisement - register to remove this

Hij start moeilijk als die koud is en hij trekt niet lekker door DUS GEWOON JE CARBURATEUR AFSTELLEN voor de zoveelste keer :rolleyes: Met electrische choke afgesloten komt het allemaal ook wat waziger uit (sproeiermaat) als die "aan staat" wanneer de stroom eraf is, maar weet niet hoe dat bij jouw scooter is (bij dat type carb)

0-20 is na 43 posts nog steeds gewoon kwestie van strakkere trekveertjes monteren
 
Hij start moeilijk als die koud is en hij trekt niet lekker door DUS GEWOON JE CARBURATEUR AFSTELLEN voor de zoveelste keer :rolleyes: Met electrische choke afgesloten komt het allemaal ook wat waziger uit (sproeiermaat) als die "aan staat" wanneer de stroom eraf is, maar weet niet hoe dat bij jouw scooter is (bij dat type carb)

0-20 is na 43 posts nog steeds gewoon kwestie van strakkere trekveertjes monteren
Je hebt een punt *D:#-:-
 
Nou 0-20 is ook opgelost met andere trekveertjes,

maar nu heb ik een 17.5 dell orto onder gehangen wegens de abnormale grote verbruik van de 21mm. Nu heb ik dus ook weer een choke!! HOERAAA... zou je denken

Hij start iets beter maar veel is het niet. Ik heb gister veel geprobeert met sproeijers & luchtschoef maar helpt niet veel. En soms als ik een stuk rij, en hij is beitje warm rond de 90/100graden. als ik dan afrem en weer wil optrekken dat hij dan ja gwn niet meer de kracht ervoor heeft zo lijkt het wel. dus dan zit ik weer met de shoke op een neer te douwe en trekke maar dat helpt niet erg veel..

& weet iemand dus over die oliepomp Hoe die te vervangen??
 
Hij kan ook OP zijn dat zie je niet met het oog maar moet je meten met een micrometer. Een andere cilinder (EN ZUIGER) met vergelijkbare specificaties eronder hangen en het daar mee proberen als je zeker weet dat die wel goed is (van een rijdende scooter aftrekken liefst dus) ... dan kan je uitsluiten dat de cilinder het probleem is.. of je komt er juist achter dat die wel het probleem is natuurlijk
 
Vandaag cilinder derafgedraait en meteen zag ik dat de koppakking gescheurt was. Naar verder te hebben gekeken kwam ik tot de conclusie dat mijn 70cc naar de maan is. Uithonen is nog wel een optie maar dat ga ik niet doen.

Ik denk dat polinimembraan & 21mm geen zin hebben op 50cc toch?
Wat loopt een aerox ontgrenst met sito en wat met yasuni? Ongeveer natuurlijk..
 
Originele uitlaat (of sito/ixil) loopt die zon 85 op je teller, tegen de 80 echte aan, met een R kan je er rond de 90 echte mee halen. Mits onderdelen in goede staat, juiste onderdelen (geen te smalle snaar enzo), goed afgesteld

En nee 21mm zal moeilijk af te stellen zijn als het uberhaubt wil lopen
 
21mm wil prima hoor... rijd ik ook mee op het moment. :)

Echt zin heeft het overigens niet, t was dat mijn gas naald van m'n 17,5mm door de schuif geknald is, anders reed ik daar gewoon mee.
 
ja ik ga ook een 17.5 op zetten lijkt me het beste. En trouwens sorry maar ik heb geen Yasuni r maar een Yasuni c16. Dat had ik al heel de tijd niet in de gaten..

Je zegt geen te smalle snaar ??? Ik had een Malossi snaar gehaald en die lijkt te lang... Dus volgens mij kan dat niet eens met standard vario/koppeling. Ik heb trouwens nog wel die rode malossi drukveer erin. en 4.3g rollen.

Ik ga vandaag een nieuwe zuiger hallen voor de 50cc. Dan zal ik tijdelijk de yasuni onder zetten. En dan ga ik over een tijdje de begrenzer uit mijn sito laten hallen en dan zal deze eronder komen.
 
Nou ik gister een nieuwe luchtfilter gehaald. En een nieuwe zuiger. ik de zuiger erin plaatsen, maar ik twijfel nu of die niet op zijn kop zit. Ik heb namelijk de poorten op de zuiger zeg maar naar benede geplaatst dus richting uitlaat.. Is dat nu wel of niet goed want hij krijgt namelijk geen benzine meer en heb de carburateur en slangen al nagekeken en niks te vinden..
 
dat dacht ik al maar vond het heel heeeeel raar dat die openingen naar boven moesten.
maarjah dan ga ik die weer omdraaie zal dat wel de probleem zijn
nu nog iets ik wil een oliepomp & tank trg inbouwen weet iemand hoe dat het beste kan ?

Mvg,
 
Ik heb nu echt een probleem en ik kan die echt niet opgelost krijgen.
Ik hoop dat iemand me hier verder kan helpen..

Bougie blijft droog dus ik geprobeerd me hand voor luchtfilter gat te houden en volgas kicken ( en toen bougie na gekeken en was gewoon droog ) en men hand werd ook niet nat.
carb 2 x schoongemaakt en nog geen verschil ( zat wel steeds weer benzine in de flotterkamer) Ook met luchtcompressor door alle gaten in de carbu en niks mis..
Flotter zelf is ook niet lek.
ik denk dat hij op een of andere manier gewoon geen benzine aanzuigt van de flotterbak naar de rest van de carbu..
De vacuum is volgens mij ook niet kapot want als ik aan de slang van de vacuum zuig komt er gewoon benzine uit de andere slang.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen..

Ik heb trouwens veel optisch verandert aan de scooter. EN voor de duidelijkheid hij is nu dus weer origineel met 50cc Nieuwe zuiger. varioring eruit. sito + met prop er nog in. rode malossi drukveer ( gaat er nog uit origineel gaat terug erin) En prop ga ik er ook nog uit laten hallen
 
vandaag carburateur andere op gedaan. zonder resultaat.
Keringen nagekeken. Zaten der nog beide goed in.
Andere membraan ook zonder succes. Ik heb echt allees geprobeert en hij krijgt nog steeds geen benzine ??????
Ik ben ten einde raad. ik snap echt niet dat hij hgeen benzine krijgt. Zelfs benzine'kraantje' heb ik vervangen maar niks...

Aub helpp !!
 
Back
Top