Afstellen Aerox met yasuni r

frans-wa

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben hier allang lid had altijd eigenlijk wel genoeg aan de informatie die al op de site stond. En dat wilt wel wat zeggen. Echt een top site.

Nu ben ik van soort scooter verandert, Van vivacity & runners naar Aerox.

En ja dat is toch anders opeens.


Nou de feiten:

Ik heb een Aerox gekocht in superstaat die man was 1ste eigenaar.
Scooter had grote beurt gehad. Allees is weer origineel gemaakt. Nieuwe krukas, lagers, cillinder, zuiger, cillinderkop, carburateur, & een sito uitlaat.
Alles std, denk wel dat de prop al uit de uitlaat is.. Heb het verder nog niet kunnen chekken

De scooter ging 55per uur bij aanschaf.

Ik gister die varioring er uit gehaald. Haalt hij nu met moeite de 65.


Nu heb ik een yasuni r gekocht. Mijn ervaring is zo dat er dan aan druk/trekveren weinig aan gedaan hoeft te worden. Ik was dus nu van plan de rollen te vervangen voor iets in de 4.5g? Geen idee of dat alvast een goede richtlijn is. sproeijer ben ik van plan iets in de 80 te doen.

Ik weet dat je dat van te voren niet kun zeggen maar ik wil toch ergens beginnen. En ik hoef niet zoals de meeste de maximale eruit te hallen.

Owwja wat ik nog ben vergeten. ik heb ook nog een 17mm carburateur liggen ervoor en een snelle 50cc ligge voor deze scooter. Echter was ik ze eigenlijk niet van plan op te zetten..



Iemand een voorstel?? Ik wil dit gewoon zo snel mogelijk oplossen want die runner en viva waren snor scooters en nu rij ik de zelfde snelheid maar dan met een helm!!! Niet echt ideaal dus..

dusja die yasuni eronder is mijn idee met beitje afstelwerk .... doen/niet doen ?? graag mensen die der verstand van hebben !!
 
Advertisement - register to remove this

en dat starten eh moet toch een andere manier zijn,
IS toch onmogelijk dat ik elke ochtent mijn had voor luchtingang van carbu moet houden!!!
Dan is je scooter gewoon niet goed afgesteld..

En over je andere reactie;
ja je KAN veel meer uit 70cc halen. Echter ligt het maar net aan de timingen van de cilinder... als je een speed 7t pakt, haal je makkelijk de 140 mits andere vertanding, en zo kan je nog wel een stukje verder gaan...
 
ja dat die niet goed afgesteld is hoef je me niet te vertellen. Daarom zou ik graag wat tips krijgen om hem wel in oorde te krijgen, Ik heb er ook voldoende verstand van maar wat hulp zou nu toch echt welkom wezen..

Ja ik dacht al dat kan bijna niet 95 is onderhand zen top!! Hoe moet ik weten wat er uit deze cilinder te persen valt?

Ik heb nog steeds geen trek/druk veer(en) verandert, Ik zal morgen eens een film maken van hoe hij loopt. Ik ga morgen zowizo langs scooter zaak om te kijken wat hun ervan vinde allemaal..

Maar tips zijn dus van harte welkom, Ik wil nu gwn de max uit deze ding perse want als ik hem soms voel trekke als die koud is heb ik echt zoiets van wooo, En dat wil ik dus altijd helle tijd hebben,,
 
Je hebt denk ik gewoon een te grote sproeier nu, daar beginnen je problemen mee. Je moet ook altijd eerst je carburateur afstellen en pas dan je variomatic gebeuren. Zodra je begint over "als hij koud is... maar als hij warm is" dan betekend het 9/10 keer dat je carb niet goed afgesteld is. Je moet sowieso alleen kijken naar hoe het is als hij warm is
 
Hallo iedereen,

Sorry dat zo lang duurde maar nu is er verandering in gekomen.

Ik heb nu een rode malossi drukveer in gedaan en hij trekt echt veel beter ben nog niet harder gegaan dan 120..
In het begin doet hij nog steeds moeilijk van 0 t/m 20 maar daarnaar is bijna autowheely. Hoe kan dat?
Smorgens start hij nu nog moeilijker..
Ik heb ook een v-snaar van malossi gehaald maar die lijkt te lang ?
Moet ik dan mijn vario aanpassen?

Afstelling is dus nu:

Italkit 70cc
21mm dell orto
Polini membraan
Yasuni R
Drukveer malossi rood
Trekveertje std
4.3g rolle
Open luchtfilter
Sproeijer 96

Choke heb ik trouwens gewoon afgesloten.

& ik heb geen oliepomp/tank die ben ik er wel van plan in te zetten iemand een tip erover?
 
Je moet strakkere trekveertjes monteren. Een snelle bougie bestaat niet, als je echt 50eur voor een bougie hebt betaald heb je je echt ontzettend laten afzetten die dingen kosten in de winkel maximaal 10 euro, meestal onder de 5
 
Okej maar wat voor trekveertjes zal ik dan proberen? Ik heb gelukkig geen 50 euro ervoor betaald maar ze hadde me wel wijs gemaakt dat da de waarde ervan was. Maarja dat doet er niet toe het is wel een snellere of iets met warmte anders..

Denk je dat mijn probleem van starten bij erg koud & snelheid 0tm20 ervan zal verbeteren?
 
Ja hij maakt echt zo goed als geen toeren in het begin. dus ik ga die trekveren snel veranderen.
En is de choke dus de oorzaak van het HEEL moeilijk starten??
Nu dat ik die drukveer ook heb verandert start hij nog moelijker.
Dit zijn toch geen scooters uit de stenetijdsperk dat hij een choke nodig heeft????
 
Nee, de choke is de oplossing. In normale gevallen. Het kan ook zijn dat jij gewoon je carburateur niet goed afgesteld hebt dan zal die wel lopen maar koud ook heel moeilijk te starten (zal dan wss een te kleine sproeier zijn)

Drukveer heeft 0,0 met het starten te maken, tenzij jij hem zo erin geduwt hebt dat het hele spul blokkeert ofzo 8P
 
Ja hij maakt echt zo goed als geen toeren in het begin. dus ik ga die trekveren snel veranderen.
En is de choke dus de oorzaak van het HEEL moeilijk starten??
Nu dat ik die drukveer ook heb verandert start hij nog moelijker.
Dit zijn toch geen scooters uit de stenetijdsperk dat hij een choke nodig heeft????

Wat heeft choke met ouderdom te maken?
 
Waarom heb je de luchtschroef verandert als hij goed liep..

Zet hem terug naar hoe die stond, of ga je sproeier aanpassen. Als je de luchtschroef verder dicht hebt gedraaid (naar 1,5 toe) dan moet je sproeier wat kleiner, als je hem van dicht naar 1,5 open hebt gedraaid dan moet je sproeier wat groter. Maar het makkelijkst is hem gewoon weer te zetten zoals die stond klaar, minste werk ;)
 
Back
Top