Afstellen aerox met DR 70cc.

kevinmedendorp

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb kort geleden een aerox gekocht maar die loopt niet erg goed dus wilde ik hem graag zelf gaan afstellen omdat ik op de fora las dat het gerust kon met wat hulp hier.

Nou heb ik volgens mij een erg slechte setup die ik hieronder zo uitgebreid mogelijk zal neerzetten.

-DR 70cc
-Stage 6 24mm vlakschijf carburateur
-standaard krukas
-top performance vario met 3,8 gram rollen dacht ik
-Malossi fly clutch met witte veertjes
-Gianelli extra chroom
-gele drukveer

Heb geprobeerd zo veel mogelijk te vermelden van wat eronder zit maar zal wel wat vergeten zijn.

Zelf heb ik eerst uitlaat vervangen met een Stage 6 pro replica maar die maakt wel erg veel herrie, heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

Verder zou ik graag willen weten wat er veranderd zou moeten worden voordat ik begin met afstellen.
Had zelf al gedacht aan een kleinere carburateur en andere vario maar weet niet precies welke dat zou moeten worden, wel al 19mm PHBG carburateur.

Kortom wat is verstandig om te vervangen en welk merk voordat ik begin met afstellen.

Gr Kevin.
 
Advertisement - register to remove this

Carburateur is idd pure overkill. 19mm zal gemakkelijker af te stellen zijn en zuiniger lopen tov de 24, beter koop je een echte Dell'orto ipv een imitatie versie.
Ikzelf heb een hebo vario + koppeling en ben er zeer tevreden over, is gewoon goed spul.
 
bedankt voor de reactie carburateur is trouwens gewoon echte dellorto , de hebo variateur leek mij ook wel wat vooral die met meerdere drukveren en iets van 8 verschillende rolletjes sets.

Maar over de uitlaat moet daar nog een ander voor komen of is deze wel redelijk?
 
Gianelli Shot doet het erg goed op een DR, maar gaat na verloop van tijd wel lawaaierig worden. Dan kun je ook een Yasuni R kopen, die loopt ietsje minder hard (verschil is vrijwel niets) maar is wel goede kwaliteit ! En een stukje mooier ook imo.
 
Een Extra loopt echt bagger op een DR70.
Beter neem je dan een reverse , of nog beter een Shot , Technigas RS70 ( RSII ) of Yasuni r.

En een 24mm vlakSCHUIF carb is niks voor een DR , kun je beter een 17.5 nemen , of max een 21mm.

Vario Hebo , Power One , Malossi , Polini etc.

Koppeling verkopen en een Malossi Deltaclutch halen , inclusief zwarte Malossi trekveren.

Gele malossi drukveer , rollen tussen de 4.0 en 4,8 in op minarelly schat ik zo
 
bedankt maar zoals je kunt lezen zie je dat ik al een 19mm carburateur besteld heb yasuni r(technigas rs70) een stage 6 koppeling en hebo variateur.
De gewichten wist ik niet maar zal wat jij een setje halen die van 3,5-5gram gaat.
 
Top snel heid is ma 75 stage 6 pro race kopeling multievar malossi mhr krukass hebo stage 6 black race 19.5 mm carburateur yasuni r uitlaat 70 cc dr ga 22 mm carburateur er op zetten sproeier 95 zal wel te veel zijn ma dan ff goed opletten kwa sproeiers
 
Heb ook een 70cc van DR , voorlopig alleen met vario van stage 6 met gewichten van 3,5 en bijhorende drukveer , 21 mm carbu van delorto en leovinci uitlaat en momenteel krijg ik er tovh een mooie 105 km uit dus kweet ni of deze setup kan helpen ma hij is nog niet klaar maar toch krijg ik al mooie getallrn eruit grtz
 
Ja
Heb ook een 70cc van DR , voorlopig alleen met vario van stage 6 met gewichten van 3,5 en bijhorende drukveer , 21 mm carbu van delorto en leovinci uitlaat en momenteel krijg ik er tovh een mooie 105 km uit dus kweet ni of deze setup kan helpen ma hij is nog niet klaar maar toch krijg ik al mooie getallrn eruit grtz
ja moet alleen nog nog 21 mm carburateur heb even kortere hebo krukass er in en rijd al 90 dus komt goed thnx pik
 
Carburateur is idd pure overkill. 19mm zal gemakkelijker af te stellen zijn en zuiniger lopen tov de 24, beter koop je een echte Dell'orto ipv een imitatie versie.

de phbg 19 is een echte del 'ortho, die 24 is imitatie keihin of mikuni..... en idd overkill voor niet bewerkte DR70


Zelf heb ik eerst uitlaat vervangen met een Stage 6 pro replica maar die maakt wel erg veel herrie, heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing?

euhm, rolletje dempwol halen bij bromzaak?


je standaard krukas zal wel niet al te lang meegaan met 70cc met 19mm, beter vervangen voor degelijke pen-12 van doppler ofzo
je uitlaat zal gwoon werke, omdat n dr70 nie heel veel toeren draait, maar alleen meer koppel levert

en waarom raad iedereen een yas.R aan voor deze set? een R is een 50 pijp... ik pak zelf altijd c16
maar voor de rest denk ik als je het goed afstelt, je toch wel rii de 100 moet gaan met dit setje
 
Ja ja moet alleen nog nog 21 mm carburateur heb even kortere hebo krukass er in en rijd al 90 dus komt goed thnx pik
heb nu de juiste setup en met 21 mm carburateur nee juist niet 17,5 sproeier 84 gele duiwveer stage 6 pro race koppeling
malossi powerfilter plus varioteur
tecknigas uitlaat en rijd 110 dus wat de fock 21 mm als een dr al niet met 19 mm stage 6 carburateur versoendelijk rijd laat staan met 21 mm wat een afgang als ma meer zuipen heb ik gelukkig geen last meer van
 
Back
Top