rick Beta
Well-Known Member
hallo,
ik heb een minarelli horizontaal blokje met een 70cc, zit alleen al een tijdje zwaar te klooten met de afstelling van de overbrenging.
ik kom eigenlijk telkens op het zelfde probleem, hij trekt mooi op zonder dip maar zo gauw hij op top komt begint hij te veel toeren te maken. ik heb al redelijk wat drukveren geprobeerd, polini blauw, polini evo blauw, malossi geel, malossi rood. bij elke drukveer eigenlijk het zelfde probleem dat hij tusssen op top overtoeren begint te maken. met zwaardere rollers gaat het probleem niet weg, begint het alleen eerder
het verschil is per drukveer op een ander snelheid overtoeren begon, bij de polini lichtblauw met +- 4,5 g rollen begon het pas bij de 100, en bij de donkerblauwe al bij de 70.
het lijkt mij toch niet dat deze cilinder van 160 euro teveel toeren maakt voor mijn vertanding (die al langer is dan ori)
setup:
barikit 70cc aluminium lc
doppler krukas
stage 6 vario
polini koppeling
ori poulies
hpi ontsteking
21mm
tjt f1 uitlaat
secundaire vertanding 15 39 athena.
Hoe kan ik dit oplossen of wat is het proberen waard?
of is het tijd om hem naar een tuner te brengen en op een testbank af te laten stellen?
ik heb een minarelli horizontaal blokje met een 70cc, zit alleen al een tijdje zwaar te klooten met de afstelling van de overbrenging.
ik kom eigenlijk telkens op het zelfde probleem, hij trekt mooi op zonder dip maar zo gauw hij op top komt begint hij te veel toeren te maken. ik heb al redelijk wat drukveren geprobeerd, polini blauw, polini evo blauw, malossi geel, malossi rood. bij elke drukveer eigenlijk het zelfde probleem dat hij tusssen op top overtoeren begint te maken. met zwaardere rollers gaat het probleem niet weg, begint het alleen eerder
het verschil is per drukveer op een ander snelheid overtoeren begon, bij de polini lichtblauw met +- 4,5 g rollen begon het pas bij de 100, en bij de donkerblauwe al bij de 70.
het lijkt mij toch niet dat deze cilinder van 160 euro teveel toeren maakt voor mijn vertanding (die al langer is dan ori)
setup:
barikit 70cc aluminium lc
doppler krukas
stage 6 vario
polini koppeling
ori poulies
hpi ontsteking
21mm
tjt f1 uitlaat
secundaire vertanding 15 39 athena.
Hoe kan ik dit oplossen of wat is het proberen waard?
of is het tijd om hem naar een tuner te brengen en op een testbank af te laten stellen?
Last edited: