Afstel Vraagje

nberlijn

******
Hallo ik ben vandaag en gister dus de hele dag bezig geweest met afstellen:LHet is al redelijk gelukt maar toch had ik nog wat vraagjes over deze afstelling, eerst mijn Setup + Afstelling info...

Scooter :
Peugeot Speedfight 2

Mijn Setup :
MHR Replica 70cc
MHR Multivar
MHR Fly Clutch
MHR Kevlar V-Snaar
MHR PowerFilter E5
Dell'Orto 17,5mm PHVA
Std. Membraam maar plaat stukje verder open
MHR Carbon Membraam Klepjes
Doppler Spruitstuk
Doppler Krukas
Doppler Powerbox (Op Spruitstuk)
Yasuni R
Carters Getuned (Inlaten vergroot, Spoelkant is groter + alles is gepolijst)

Afstelling :
Sproeier : 98
Gasnaald stand : stand 2 van 5 (meer benzine)
Luchtstelschroef : 2 slagen open

Rollen : 6,0 Gram
Shim : 1tje
Drukveer : MHR Geel
Trekveertjes : Omega Zwart


Is de Drukveer niet een beetje te slap, maar ik merkte wel dat die sneller ging met geel ipv. rood*D En kvind de rollen nog best zwaar voor deze setup, ja het is dan wel peugeot maar goed... En de Luchtschroef afstellen is bijna geen doen al doe ik 1,5 of 3 hij rijd net zo lekker... En de trekveren zijn die niet iets te strak of kan het nog strakker?? Want het is net alsof die na een tijdje veel sneller gaat blazen dan aan begin.. miss slappere veertjes?

En met sproeier afstellen had ik gedaan door luchtschroef 1,5 slag te zetten en gasnaald in het midden en bij 110 begon het te knettere meer en bij 95 was de kleur minder bruin en bij 100 knetterde het nog een beetje en bij 98 hoorde ik niks en de bougie kleur was mooi bruin dus is dit de goede sproeier denk ik...

Zijn er misschien nog wat Tips over mijn afstelling?
 
Advertisement - register to remove this

Nu heb ik ook het volgende ontdek... Hij rijd als volgt...

Hij trekt op en vervolgens rond de 30/40/50 gaat die sneller optrekken .. met 6 gram rollen

Met 5,5 gram rollen gaat die pas rond de 50/60 ofzo snel optrekken en lijkt het net alsof die meer top heeft....

Maar qua gevoel is het alsof 6 sneller is... Alleen denk ik ook dat me trekveertjes dus te strak zijn (Omega Zwart) Want me hele koppelingshuis verkleurt zelfs.... En dat ik met lichtere maybe meer power heb
 
wat bedoel je met :
Std. Membraam maar plaat stukje verder open

en wanneer die sneller op gaat trekken, gaat die dan ook meer toeren maken? of maakte hij al veel toeren.

en die Flyclutch is ook geen ideale koppeling, de schoentjes hiervan zijn vrij zwaar. ik heb deze namelijk zelf ook.

maar je rijd zonder teller neem ik aan?
want je vermoed dat die sneller rijd met 5,5 gr
 
wat bedoel je met :
Std. Membraam maar plaat stukje verder open

en wanneer die sneller op gaat trekken, gaat die dan ook meer toeren maken? of maakte hij al veel toeren.

en die Flyclutch is ook geen ideale koppeling, de schoentjes hiervan zijn vrij zwaar. ik heb deze namelijk zelf ook.

maar je rijd zonder teller neem ik aan?
want je vermoed dat die sneller rijd met 5,5 gr

Ik rijd idd zonder teller rond ja kheb een digitale die niet meer werkt echt... Maar op gevoel merk ik dus dat met 6 gram het zegmaar rond de 30 sneller gaat en bij 5,5 het rond de 60 pas sneller gaat maar dan wel heel snel is het net.... Maar ik denk dat ik eerst wat lichtere veertjes neem omega goud ofzo... dies zijn 25% of 30%? kan wel... naja miss trekt die dan mooi door met 6 of 5,5 gram
 
Naja Peugeot std membraam zit zo'n ijzer ding wat je klepjes tegehoud tot bepaalde plek, maar nu me inlaat groter is zegmaar kon dat plaatje ook verder open en zodoende me membraamklepjes ook ...
 
Back
Top