Afstel probleem

Tph.Runner

New Member
Hallo, ik heb net me blok gereviseerd:
Piaggio Typhoon
70cc Malossi sport nieuw
Yasuni R Nieuw
Dellorto PHBG 19mm sproeier 88 met schuimfilter
Polini vario 6Grams rollen
Standaard koppeling met witte drukveer met strandaard trekveren

Ik heb een paar problemen, als ik volgas rijd 100/105 op de digiteller begint die een beetje in te houden. Paar dagen later stuk wezen rijden en reed een paar seconden 115 van het viaduct af en viel die na en paar seconden uit alsof het een warmloper was. Ik 1 keer kicken en liep gewoon perfect kan gewoon weer rijden. Alleen blijft die inhouden na de 105 dus rijd nog alleen kleine stukken half gas. Wat zou daarvan het probleem zijn?
Ook heb ik dat me scooter soort van stottert pas totdat volgas geef. Toch iets mis met de carberateur afstelling?

De scooter rijd voorderest goed, trekt goed op niet te overdreven maar gewoon goed( als ik half gas rijd)

Als iemand een paar tips heeft zou ik dat zeer waarderen
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet echt dat je hier hulp mee gaat vinden. Mensen vinden het hier niet de bedoeling om 100+ op de openbare weg te gaan rijden.
 
Het is ook niet dat ik hele tijd 100 wil rijden, maar als ik geen vol gas geef dan blijft die stotteren. En ik rijd er maar een klein beetje mee nooit te gek en woon heel erg afgelegen. Heb gewoon problemen met het gestotter tot volgas en op top dat die uit valt (warmloper gevoel) en daarna gewoon weer normaal start en rijd.

Mvg
 
Lijkt er op dat de sproeier te groot is .
Wat is de kleur van de Bougie ?
Tank je BP Utimate ? of Shell V-Power ?

Zijn Beide begrenzer`s uit de uitlaat ? ( uitlaatbocht en de Demper).
 
Lijkt er op dat de sproeier te groot is .
Wat is de kleur van de Bougie ?
Tank je BP Utimate ? of Shell V-Power ?

Zijn Beide begrenzer`s uit de uitlaat ? ( uitlaatbocht en de Demper).
20220508_141519.jpg

Ik meng zelf Euro 98 met Castrol Power RS, uitlaat gelijk bij aankomnst bijde begrenzer's eruit gehaald
 
Bougie vind ik wat aan de donkere kant , let ook goed op de mengverhouding , 1 op 40 is Prima.
Dan zit ik daar goed mee, mengde 1 op 40/ 1 op 45. Dan zal ik een lagere sproeier testen. Zal dat bijde problemen oplossen? Heb ook een gasnaald setje besteld omdat ik las dat bij PHBG19 een w7 wel iets wil helpen voor het stotteren.

Mvg,
 
Eerst FF de juiste Sproeier zoeken , ben er zelf ook FF mee bezig geweest , daarna Fine Tunen met de gasnaald .
Daarna nog spelen met de Rollen, en drukveer , ( Nu Malossi Wit )

Ik rij met een gelijk waardige Set Up , alleen kleinere Carburateur , mijn Sproeier is nu 68 , en rijd Perfect... kan je nagaan , gaat enige tijd in zitten , ben met sproeier 86 begonnen , toen gaan afbouwen.
 
Eerst FF de juiste Sproeier zoeken , ben er zelf ook FF mee bezig geweest , daarna Fine Tunen met de gasnaald .
Daarna nog spelen met de Rollen, en drukveer , ( Nu Malossi Wit )

Ik rij met een gelijk waardige Set Up , alleen kleinere Carburateur , mijn Sproeier is nu 68 , en rijd Perfect... kan je nagaan , gaat enige tijd in zitten , ben met sproeier 86 begonnen , toen gaan afbouwen.
Ja gaat zeker tijd in zitten, maar je krijgt er wel wat voor terug haha. Ken ik weer verder gaan sleutelen. Bedankt voor je reactie
 
Het is ook niet dat ik hele tijd 100 wil rijden, maar als ik geen vol gas geef dan blijft die stotteren. En ik rijd er maar een klein beetje mee nooit te gek en woon heel erg afgelegen. Heb gewoon problemen met het gestotter tot volgas en op top dat die uit valt (warmloper gevoel) en daarna gewoon weer normaal start en rijd.

Mvg

Dat is het zelfde rideltje wat je altijd hoort.
 
Back
Top