Afstel probleem

luukcobussen

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb dus een yamaha axis maar ik heb een probleem. Als ik met sproeier 115 rij dan kan ik net geen vol gas geven en is de bougie grijs. Als ik dan 120 probeer kan ik het gas minder ver open trekken en is de bougie nog grijs. En met 130 nog minder ver en dan kleurt de bougie iets bruiner. Als ik het gas helemaal open trek dan is het bij elke sproeier dat hij gewoon dicht klapt en als ik dan iets gas minder dan draait hij weer volle toeren. Ik begrijp er niet zo veel meer van, en ik wil wel zeker weten dat ik mijn nieuwe cilinder niet meteen kapot draai.

Mijn setup is :
Een luchtgekoelde S6R
21mm Dellorto met schuimfilter
Metrakit ecologic uitlaat
Motoforce krukas
Squish op 0,6
luchtschroef 1,5 slag (of is dat de mengselschroef op een dellorto)
Ori vario en koppeling met athena snaar er op
Rolletjes, drukveer en trekveertjes moet ik nog afstellen
Ori vertanding

Edit: het was geen pro race maar een metrakit ecologic uitlaat.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Overtoeren

Nu rijd de scooter redelijk maar hij maakt echt overtoeren. Hij trekt snel op maar hij is meteen op top. Er zit een originele vertanding in en ik heb een 10'' velgje dus dat zal ook wel schelen. Hoe zit het ermee als je een andere vertanding erin zet. In is dit simpel te doen.

Groeten Luuk
 
Vertanding ben ik inmiddels uit hoe dat zit. Maar afstellen wil nog niet lukken. De gasnaald stond te laag maar nu loopt hij de eerste paar tellen super trek meteen autowheelies maar naar een halve minuut dan zakken de prestaties sterk. Als ik volgas geef doet hij het op korte stukken wel redelijk, maar zo gauw als ik de weg op ga en ik rij een eind volgas dan begint hij best hard te ploffen uit de uitlaat en pakt hij slecht op. Als ik dan niet helemaal volgas geef dan valt het wel mee en trekt hij wel goed door. Het lijkt wel of de ontsteking niet goed staat vind ik maar die is niet te verstellen.

Edit: Zou zo'n vervroegings spie misschien helpen want lijkt wel of die ontsteking niet goed is afgesteld
 
Last edited:
Ik heb ook zo'n zelfde probleem met mijn yamaha axis als die stationair draait loopt die uit zichzelf op in touren en als ik dan gas geef maakt niet uit hoeveel valt hij gelijk weg en als ik mijn hand even voor cabra houd dat hij geen lucht krijgt begint die langsamer stationair te draaien en kan ik zo wegrijden maar na lange tijd volgas valt hij soms ook weg wat kan dit zijn

Setup:
70cc dmp met top performance 70cc kop (bougie hittegraad 7)
Stnd ontsteking
12,mm cabra sproeier 80 zonder luchtfilter
Malossi delta clutch witte drukveer zwarte trekveertjes
Malossi mhr race vario 4,5 gram rollen
Malossi vertanding 13/44

Mvg BVDM
 
Back
Top