afstel probleem ac polini evo blokje

seba_q_

SBA-tuning
ik zit met een afstelprobleempje,
ik kan mijn blok starten en dan kan ik even rijden(wel rustig), maar als ik dan stop en stilsta dan valt die stil. Als ik het blokje dan wil starten draait hij wel stationair maar als ik dan weer gas geef valt die stil.
ligt dit aan een te kleine sproeier?

setup is:
- polini evo alu 70cc me vlinderpoort
- DO 21mm carbu (met hebo kelk en sproeier 98 )
- Hebo membraam
- Yasuni R
- standaard ontsteking
- Malossi vario (3.4gr gewichtjes)
- Malossi delta clutch koppeling

maar hij is nog niets afgesteld dus alle afsteltips zijn welkom!


greetz seba
 
Advertisement - register to remove this

ik heb een benzinetankje gemaakt van een plastiek coca-cola flesje, nu heb ik gemerkt dat wanneer ik het flesje vul en het dopje dichtdraai er maar even benzine uitkomt. Ik denk dat het probleem bij men tankje zit, dat hij na die paar seconden gewoonweg geen naft meer krijgt!
 
Lol wie maakt dan ook een tank van een cola fles :L die trekt gewoon vacuum en komt er idd niks meer uit. Sproeier zit in de goede richting verder. Probeert eens met je normale benzine tank.

Dat zou ik wel willen maar het is op mijn projectje, een pocketbike met mina verti blok onder. En daar heb ik niet die mogelijkheid om een spirit tank op te monteren hoor :D
 
ik zou zoiezo maar een karttank kopen en daar een vacuumnippel inmaken.
want een plastic fles smelt weg door de benzine (chemische reactie)
en met een vacuumpompje erop heb je nooit meer gekloot
 
Ik heb nog een andere vraagje! Kan het zijn dat mijn blok niet werkt door te veel olie? Ik dacht dat 1:27 als verhouding had mar dit was bijna 1:60 omdat ik dacht dat de streepjes 10ml waren maar ze waren 20ml.
Kan het zijn dat mijn blokje niet meer start door te veel olie?
Ik heb al naar de piston gekeken door het bougiegaatje en die is wel heeel zwart!
 
die yasuni r past niet zo bij deze setup eerder c16 of oid, ik zou paarse drukveer proberen en zware trekveren op 1 daar strakste stand@delta

en serieus zou ik een binnenrotor overwegen bij die cilinder
 
die yasuni r past niet zo bij deze setup eerder c16 of oid, ik zou paarse drukveer proberen en zware trekveren op 1 daar strakste stand@delta

en serieus zou ik een binnenrotor overwegen bij die cilinder

Ik zou ook wel c16 willen maar ik heb een ac blokje hé! En bij mijn weten bestaat daar geen c16 voor. Of wel??

en ja een rotor komt nog wel, eerst weer wat sparen ! ;)
 
Horizontaal of verticaal?

Horizontaal AC is het zelfde als Horizontaal LC. Enigste verschil is de waterkoeling. Blok is voor de rest het zelfde. Misschien trommelrem of schijfrem nog maar ja.

Als je verticaal hebt, dan word het idd wat moeilijker.
 
Horizontaal of verticaal?

Horizontaal AC is het zelfde als Horizontaal LC. Enigste verschil is de waterkoeling. Blok is voor de rest het zelfde. Misschien trommelrem of schijfrem nog maar ja.

Als je verticaal hebt, dan word het idd wat moeilijker.

Ik heb inderdaad een verticaal AC blokje.
Welke uitlaat raden jullie dan aan?
 
Back
Top