Afslaan

Soldier2000

Well-Known Member
Als ik mun scooter start of ik heb er een tijdje mee gereden en ik sta dan stil, en ik geeft geen gas meer dan heeft hij wel eens ooit de neiging om af te slaan. Wat kan ik hier tegen doen?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is wel zo logisch als ik weet niet wat,toch.Gewoon effe aan die stationairschroef pielen en het komt ammal goed he!Of zie ik iets over het hoofd misschien?!?
 
Dus je weet nog niet hoe je em hoger stationair moet laten lopen?
Ik ga ervan uit dat je wel weet waar de carbu zit.
Dan kijk je naar de zijkant van de carbu. Luchtfilter aan de rechterkant en het spruitstuk aan de linkerkant.
Dan zie je 2 schroeven zitten: eentje puilt een beetje uit (linkse schroef) en die andere staat schuin naar boven (de rechtse).
Ik dacht dat de linkse de stationairschroef is en de rechtse de luchtschroef (correct me if I'm wrong).
Je moet dus de linkse schroef gebruiken. Draai deze linksom, dus tegen de klok in. Wel heel langzaam en met beleid.
Draai em net zover tot ie net niet meer uitvalt bij stilstand en voilá, je scooter loopt weer stationair
wink.gif


Greetz
 
Originally posted by Daanje_70MHR:
Dus je weet nog niet hoe je em hoger stationair moet laten lopen?
Ik ga ervan uit dat je wel weet waar de carbu zit.
Dan kijk je naar de zijkant van de carbu. Luchtfilter aan de rechterkant en het spruitstuk aan de linkerkant.
Dan zie je 2 schroeven zitten: eentje puilt een beetje uit (linkse schroef) en die andere staat schuin naar boven (de rechtse).
Ik dacht dat de linkse de stationairschroef is en de rechtse de luchtschroef (correct me if I'm wrong).
Je moet dus de linkse schroef gebruiken. Draai deze linksom, dus tegen de klok in. Wel heel langzaam en met beleid.
Draai em net zover tot ie net niet meer uitvalt bij stilstand en voilá, je scooter loopt weer stationair
wink.gif


Greetz


Daanje, You're correct, not wrong.
 
Dacht je. De meeste vacuumkraantjes werken helemaal niet zo goed. Meestal blijft het gewoon doorstromen. Enigste wat je dan overblijft is effe de tankdop eraf draaien en aan je tank zuigen. dan stopt het. mmmmmm heerlijk. zuigen kreng.
 
ahhhhhhhhh eindelijk een goed punt van morini!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mijn suz heeft wel benzine kraantje.. hmzz.......... weet niet of andere mor dat ook hebben mja
smile.gif
 
Mijn SF2 heeft een vacuumkraan die maar niet kapot wil toen het wel moest (ivm. geen aanzuig op 't spruitstuk met die "race"zooi).
Ik heb er weetikveel hoeveel bar op gezet, maar heb het nooit stuk gekregen....
Soms is Peugeot gewoon té goed
smile.gif
smile.gif
 
Een vriend van me had ook steeds problemen met ze vacuümkraan. (Beta Ark LC) Al een paar keer vervangen ,maar steeds kapot.
Benzinekraan monteren is wel aardig misschien, maar niet als het allemaal achter kappen zet weggewerkt.
Bij me Rally ook, maar die kraan is nog steeds goed. Is van 96/97 (ik weet me bouwjaar niet
smile.gif
). Die vacuümkraan is trouwens van het welbekende merk Paioli. Ik weet niet wat er tegenwoordig wordt gemonteerd.

Valt me trouwens op dat oude Aprilia's veel meer "merk" onderdelen hebben.
Voorbeeld: banden. Nu allemaal van dat "shang sjeng" rubber of maxxis, vroeger dunlop, michelin standaard (niet elk model trouwens) Amico's altijd van die EASYRACE bandjes.
Ook stroomverdelers. Welk merk nu weet ik niet, maar op me oude Amico zat een Ducati exemplaar. Zo zijn er nog wel meer van die gevallen.
 
Back
Top