Afgesleten koelvin

etienne_01

New Member
Hoi,
Ik heb nadat ik mn oude Kymco niet meer aan kreeg sinds kort een Piaggio fly 2012. Op zich rijdt die goed maar als de motor warm is ontstaat er een "tik-geluid" wat alleen aan de rechterzijde te horen is. Dit is vanaf ongeveer 20km (kort na optrekken) en valt dan weg rond de 50km. Scooter is brom en loopt nu met snelle cdi rond de 60. Bij het gas loslaten maakt hij het geluid ook weer even. Ik zie wel meer van deze "kwaal" her en der genoemd met allemaal verschillende oorzaken maar dus niet een specifieke. Ik heb de olie vervangen (was op niveau) en de rollen (waren maar een beetje afgesleten) en de riem met koelvin. De koelvin viel me wel op want die zag er nog al gehavend uit. Dit lijkt me niet helemaal zo te horen en misschien heeft teen en ander met elkaar te maken. Heeft er iemand een idee wat er gebeurt is?
 

Attachments

  • PXL_20230527_093722462.jpg
    PXL_20230527_093722462.jpg
    284.4 KB · Views: 11
  • PXL_20230527_093738800.jpg
    PXL_20230527_093738800.jpg
    207.1 KB · Views: 11
Advertisement - register to remove this

Er zit een nieuwe koelvin op. Het start tandwiel lijkt niet afgesleten/ beschadigd dus geen idee waar die tegenaan zou moeten komen om zo af te slijten. Dacht eerst misschien de bendix maar dan had het tandwiel ook geraakt moeten worden.
 
haal een nieuwe of je kan ook zonder koelvin rijden


Dat laatste zou ik maar niet doen, ding zit erin om enig sinds je variateur op temperatuur te houden.

Gewoon een nieuwe erop zetten, die dingen kosten het geld niet.
Post automatically merged:

u? alweer?wat is je probleem?dit is een forum heb recht op reageren want u weet t antwoord niet?ik geef tenmiste advies ipv iemand zijn reactie bemoeien.die plastic zooi breekt altijd af gewoon weglaten.ik weet toen u en andere hier kon mijn probleem ook niet oplossen alleen meelezen.bravo.


Kunnen we jou ook maar beter weg laten, want deze reactie hebben we ook vrij weinig aan.. En dan een advies geven om dingen maar weg te laten komt meestal van gebruikers die zelf niet kunnen sleutelen.
 
Back
Top