Afgedraait vliegwiel

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, iemand hier ervaring met een afgedraait vliegwiel met vervroegings spie? Voor de piaggo 4t blokken, heb er een gekocht en gemonteerd, verloop spie zat eerst rechts maar daar verlate hij de onsteking dus veel vermogens verlies, nu heb ik de spie linksom gemonteerd dus de vliegwiel staat iets vroeger nu, maar als ik hem start klinkt het blok heel rustig met koude motor waarbij ie eerst iets hoger draaide met koude motor, dien ik hem opnieuw af te stellen? Zodra je de onsteking vervroegt



 
Advertisement - register to remove this

Hey Marcel, ik ken het product niet, maar Dennis van DDL kan dit in geur en kleur vertellen. Ikzelf zou het eigenlijk het liefst van hem horen en dat stukje service mag je ook verwachten van hem of een collega.
Ben benieuwd wat het onderdeel je gaat opbrengen, wat hoop je als resultaat? Sneller onder op?
 
Hey Marcel, ik ken het product niet, maar Dennis van DDL kan dit in geur en kleur vertellen. Ikzelf zou het eigenlijk het liefst van hem horen en dat stukje service mag je ook verwachten van hem of een collega.
Ben benieuwd wat het onderdeel je gaat opbrengen, wat hoop je als resultaat? Sneller onder op?
Hij legde uit dat de verloop spie met de draai richting mee moet draaien van de motor, de krukas draait rechtsom, dan zou dus inderdaad de spie ipv rechts linksom moeten zitten als ik hem vervroegt wil hebben denk ik, en ik starte hem net maar hij klonk veel rustiger dan toen de spie rechtsom zat maar toen verloor ik veel vermogen toen het blok eenmaal warm was
 
Monteer de orginele spie terug maar behouw wel de afgedraaide vliegwiel, zowel vervroegen als verlaten heb ik enorme vermogens verlies merk ik op
 
Goeiedag, iemand hier ervaring met een afgedraait vliegwiel met vervroegings spie? Voor de piaggo 4t blokken, heb er een gekocht en gemonteerd, verloop spie zat eerst rechts maar daar verlate hij de onsteking dus veel vermogens verlies, nu heb ik de spie linksom gemonteerd dus de vliegwiel staat iets vroeger nu, maar als ik hem start klinkt het blok heel rustig met koude motor waarbij ie eerst iets hoger draaide met koude motor, dien ik hem opnieuw af te stellen? Zodra je de onsteking vervroegt



Is dit alleen voor 80cc of zo? Want kende dit product ook niet (snap dat het gewoon een originele is die is afgedraait)
 
Is dit alleen voor 80cc of zo? Want kende dit product ook niet (snap dat het gewoon een originele is die is afgedraait)
Geld ook voor 50cc denk ik, alleen ik heb de verloop spie op 2 verschilende manieren gemonteerd maar de gas reactie is dramatisch dus ik monteer de orginele spie en dan met de afgedraaide vliegwiel
 
Rijd weer veel beter nu, of een afgedraait vliegwiel nou echt effect heeft weet ik niet echt, maarja alle beetjes helpen, alleen snap ik dan de nut van dat spietje niet zowel vevroegen als verlaten verloor ik heel veel kracht
 
Toevallig loopt er net nog een ander topic hierover, en daar heeft iemand zijn vliegwiel door DDL laten doen:

 
Toevallig loopt er net nog een ander topic hierover, en daar heeft iemand zijn vliegwiel door DDL laten doen:

die ik heb gekocht is vooraf afgedraait met een geleverd verloop spietje, alleen snap ik zelf niet hoe dat verloop spietje voor meer vermogen zou moeten zorgen in beide gevallen zowel vervroegen als verlaten verloor ik veel vermogen naar mijn gevoel, trage gas reactie etc
 
Back
Top