Afgedraaid vliegwiel

Ik heb vaak verhalen gehoord over het afdraaien van een 2T vliegwiel, maar heb nog nooit iets gehoord over het afdraaien van een 4T scooter vliegwiel. Iemand hier ervaring mee?
Het lijkt me interessant om eens te proberen.
 
Advertisement - register to remove this

Door het afdraaien van de buitenwand verkrijg je een lichter vliegwiel. Dit zorgt voor een betere gasreactie en je komt sneller op toeren. Wel kan je scooter problemen krijgen met stationair draaien en zal je 'm wat hoger stationair moeten zetten. Dit is wat ik in theorie weet. Weet niet of dit verschil merkbaar is bij 50cc/ 80cc 4takt motoren.
 
De theorie ken ik, daarom gebruikt men bij extreme setups ook binnen rotoren.

Hoeveel gram denk je te kunnen afdraaien van een vliegwiel waarvan de wand zelf maar 2 a 3 mm dik is?
Bovendien zit je met het nokje dat langs de pickupspoel moet draaien om überhaupt de cdi te vertellen waar zich de zuiger zich bevindt en met hoeveel toeren het blokje draait.
Je moet ook nog wat metaal over houden voor de magneten bij elkaar te houden die aan de binnenkant zitten.

Verder wat doet dit met het magnetisme want die wand wordt ook gebruikt als "geleider" voor het magnetisch veld tussen de noord en zuidpolen van de magneten?

Begin er niet aan de winst die je gaat behalen zal marginaal zijn en zul je niet eens merken.
 
Back
Top