aerox zoomt

Mathijsbaks

Well-Known Member
Hallo,
Ik heb een aerox uit 2012 met 28000 km op de teller.
scooter maakt nu een schavend zoomend geluid en ben bang dat mijn vertandingslager aan gort is.
zijn hier trucjes voor om dit te testen zonder de hele boel te demonteren ?
Krukas lagers zijn 2000km geleden vervangen door skf c3 lagers.
 
Advertisement - register to remove this

Lagers alleen door het geluid normaal gesproken. Had me er ook al in verdiept ivm dat ik de vorige keer ook de lagers kapot had ( zaten muurvast ). Ben bang dat je de boel moet aftappen en de boel moet los halen wil je dat gaan checken. Maar is het je rem / koppeling niet?
 
Lagers alleen door het geluid normaal gesproken. Had me er ook al in verdiept ivm dat ik de vorige keer ook de lagers kapot had ( zaten muurvast ). Ben bang dat je de boel moet aftappen en de boel moet los halen wil je dat gaan checken. Maar is het je rem / koppeling niet?
rem niet,
koppeling zou kunne...
 
Heb het zelfde met mijn beta ark (10000km). Maar aan het lager heeft het nooit gelegen, heb het gieren/sissen met meerdere beta ark's gehad terwijl het lager gewoon nog in orde was+ingevet met lagervet.) Het zou de ook vertanding zelf kunnen zijn die net wat herrie maakt. Koppeling zou nog kunnen maar dan is het je naaldlager en die kun je ook proberen in te vetten.
 
...Het kan soms van de vreemdste plekken vandaan komen ... vertanding kan het zijn , Tap de Olie eens af (word bijna nooit gedaan ) zit er metaal deeltjes in de Olie ? dan is er al iets niet goed .
V-snaar kan ook Gieren /herrie maken.
Waterpomp
Koppeling
Krukas lager(s) etc etc
 
Koppelingshuis kan idd ook schreeuwen / piepen om gek van te worden, en als je watergekoeld hebt is dit ook wel iets die kan drammen tijdens het rijden.
 
Back
Top