[Aerox] Yasuni R te laagtoerig voor cilinder

MarcoNL

Member
Ik heb een Aerox met de volgende setup :

Athena Sport 70cc
Doppler Endurance krukas met C3 lagers
Standaard ontsteking
Dell Orto 21mm sproeier 86
Standaard luchtfilter ontgrensd
Power1 vario met 3.8 gram rollen
Malossi Fly clutch met rode trekveren en Malossi gele drukveer
Malossi X belt vsnaar
Yasuni R volledig ontgrensd bij demper en uitlaatbocht
NGK B9ES bougie

Optrekken gaat goed, alleen het toerenverloop valt me tegen, komt dit door de Yasuni R ?

Gashername is goed, vsnaar is geshimd deze ligt mooi bovenin de koppelingspoulies .

Heb al meerdere afstellingen geprobeerd , ook een Malossi Multivar met Malossi Ventilvar halfpoelie , maar met bovenstaande afstelling rijdt deze het beste , toch heb ik het idee dat er meer uit te halen is .

Ook heb ik een nieuwe stage6 vsnaar erin gezet, maar deze kreeg ik met geen mogelijkheid goed in de koppelingspoelies zodat deze bovenin kwam te liggen.. dit merkte ik tijdens het rijden behoorlijk namelijk laat optrekken en slechte gashername .

Heeft iemand een soortgelijke setup met een andere uitlaat ? Ik ben namelijk wel benieuwd wat een goede uitlaat voor deze setup zou zijn .

Kwa carburateur vind ik de sproeier al laag, maar als ik volgas geef na de 30 - 40km/h lijkt de scooter behoorlijk in te houden, verzuipt niet maar lijkt wel alsof die teveel benzine krijgt . met het optrekken totaal geen problemen, trekt bijna op het achterwiel met volgas

Gasnaald staat op middelste stand
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat het toerenverloop jou tegenvalt kan nog altijd 2 kanten op he. Of ligt aan jou of de uitlaat. Nou heb ik in een duister verleden ook weleens een Aerox met een Athena gehad, maar dat was een Athena racing waar die c16 goed op draaide. De Athena sport is stapje lager en dan zou een R toch goed moeten lopen
 
Dat het toerenverloop jou tegenvalt kan nog altijd 2 kanten op he. Of ligt aan jou of de uitlaat. Nou heb ik in een duister verleden ook weleens een Aerox met een Athena gehad, maar dat was een Athena racing waar die c16 goed op draaide. De Athena sport is stapje lager en dan zou een R toch goed moeten lopen
Het kan inderdaad ook zijn dat ik van de Athena Sport te hoge verwachtingen had, ik had eerst een Malossi Sport 70cc met 17.5mm carburateur maar ik vind het verschil met deze Athena Sport en 21mm nu niet veel groter..

Mij leek een Yasuni R voldoende hiervoor .
 
Back
Top