Hallo allemaal, ik heb een aerox uit 2012 waarmee ik met het probleem zit dat hij sinds kort onwijs heet wordt na een paar minuten en het temperatuur lampje begint te branden. Ik zag deze al regelmatig branden maar toch door gereden wat resulteerde in een warmloper. Cilinder en zuiger zijn nog goed, hij is ontlucht. Het rare is dat hij onwijs heet wordt maar de radiateur koud blijft, pas als ik hem uit doe wordt de radiateur opeens onwijs heet. Eerder nooit last van gehad maar uit het niets heeft hij moeite en wordt hij na de kleinste stukken heet. Iemand enig idee?
Setup:
Dr50
12 mm carb
Sproeier 72
Giannelli terugloop uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

zo te zien moet je de kop demonteren , zit binnen in de kop op de tekening te zien. Maar heb je op je tank van de koelvloeistof geen omloop aansluiting , met een klein slangetje waar de koelvloeistof uitkomt als de motor loopt?
 
zo te zien moet je de kop demonteren , zit binnen in de kop op de tekening te zien. Maar heb je op je tank van de koelvloeistof geen omloop aansluiting , met een klein slangetje waar de koelvloeistof uitkomt als de motor loopt?
Ja deze heeft een Aerox ook dus je kan dus zien of die pompt en of dat de thermostaat dicht zit.

Cilinder kop moet eraf zit aan de binnenkant.
 
Hoe warm wordt je blok nu zonder thermostaat ? En heb je die oude al getest om te kijken of hij open gaat .
Met een te koude motor blijven rijden is ook niet best voor je blok
Hij wordt alsnog te warm, als ik een stuk van 12 km rijd gaat aan het eind het lampje branden dus wordt die weer te heet en moet ik stoppen, erg irritant. De oude ging idd niet open.
 
Back
Top