Aerox wilt niet / Nauwelijks starten

hobby

Well-Known Member
Hey mensen,


Ik heb een probleem met mijn Aerox, namelijk dat ik hem niet aan de praat krijg. Dit nadat:

Ik heb een Aprilia SR, en een Aerox. Helaas was de voorvork van mijn Aprilia krom, en besloot ik het blok over te zetten op de Aerox. Het blok heeft een 70cc athena cilinder, en een 21mm zwarte racing carburateur. Ik heb het blok er lopend vanaf gehaald.

Bij het overzetten heb ik het volgende (nieuw) vervangen:

Pakkingen van de cilinder
Carterkeering
Vertanding
Bougie
Zuigerveren
Membraam
Luchtfilter
Koppeling
Variateur
V-snaar

Toen heb ik de kabelboom netjes aangesloten en een massakabel aangelegd.

Alleen hij wil niet starten, wat ik ook doe. Carterkeering zit goed, vlotter krijgt benzine, bougie krijgt weinig benzine.
Hij loopt heel af en toe even stationair als ik geluk heb, maar alleen met choke en zodra ik het gas open draai valt hij uit.

Ook iets raars: Ik had sproeier 100 erin zitten, toen liep hij redelijk stationair, met choke en zonder gas.
Toen heb ik mijn sproeier vervangen door een 106, ging niet meer aan, sproeier 100 er terug in gedaan, maar ging nog steeds niet aan.

Ik snap het niet meer, en zou er graag hulp bij willen hebben, iemand een idee???
Ten einde raad..

B.v.d!


Groetjes,

Jasper
 
Advertisement - register to remove this

Eerst ontsteking goed controleren. Check de bougie, eventueel met een nieuwe.
Kijk ook even dat het nog dezelfde cdi, bobijn, enz aangesloten zijn.

Voor de rest de carbu eens uitkuisen en dan zou hij toch zeker terug normaal moeten rijden.

Succes
 
Bedankt voor de reply's

lucass; Heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet

lely; Ik heb het blok van de aprilia aangesloten op de bekabeling van de Aerox, en er verder niks aan veranderd.. Bougie vonkt ook gewoon mooi blauw ect.

Maar hij lijkt weinig tot geen benzine te krijgen terwijl ik het membraam en carburateur al heb vervangen..
 
Back
Top