Aerox wilt niet meer starten

Asmaniac

Well-Known Member
Beste leden,

Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Sinds kort heb ik (na een lange tijd) weer een scooter. Ik heb in het verleden een Aprillia SR (watergekoelde gehad model 2000) met de Love & Peace kappenset.

Nu heb ik een Aerox en hij reed op zich goed. Er moest sowieso iets voor mijn gevoel gebeuren, waarom; hij trok vanaf stilstand snel op en ging in 1 stuk door naar de 80 (Gianelli uitlaat). Echter wanneer je rijd en je geeft er een dot gas bij, dan bouwt hij langzaam snelheid op.

Het probleem waar ik nu mee zit:
Ik had wel eens dat ik hem probeerde te starten, waarna hij niets deed. Als ik het dan een tijdje later probeerde deed hij het wel. Afijn 2 of 3 keer heeft dit zich voor gedaan. Tot ik een keer aan het rijden was en de scooter uit viel. Daarna wilde hij niet meer aan, echter deed hij het dan weer na een tijdje wel weer. Nu reed hij een tijdje lekker, waarna hij weer rijdend uit viel en daarna heeft hij het niet meer gedaan. Ik heb een nieuwe CDI geplaatst omdat ik dacht dat het hier aan zou liggen. Er heeft altijd een brommer bouggie in gezeten en die heb ik ook vervangen. Ook dat wilt niet helpen. Bijgaand wat foto's van het blok. Wat mij op valt: 1 draad hangt los en er zit een aansluiting op de carburateur waar niets op zit. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen?

Hoop het wel. Alvast bedankt!!



6_LT9VXBzPn-_jIASEB7qbcoYpCFFEM3VJS0oTCxIkM%2Cfvrw6_1fhCm0ocYHqyBCAVGr2BWZFemVe9O83DJFfzM


2S8IpOldnQZSk7ant-stIq69EQJZYjIZx7cvkTHuZoE%2CGP1z90BLGchvQM4ArP7ASb346Ct65gFtvrZobuFW2xA



pBlB2d8-CEjOFT1T-0Aqw7xi_Sgt_4HnFKBSHJjqLWA%2CmTodb5FBBgc76ysM_OYTwzObDgWaC2ThIg_B98-Khqo



yuw0Sqy8dbLnYuKwJ6ebFqMtHu6ZHe2s2Hcrww2_NCw%2C-zcJqXTA0mF-kylPxTaB0oG2TfDp7d8AX2u4yYPAwnQ
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Toen je de bougie verangen hebt heb je toen ook getest of hij nog werkte? (Bougie tegens tuk frame houden en zien of er een vonk naar de elektrode springt).
Werkt dat niet kijk je naar je Bobine. Vervangen kan geen kwaad. En een reserve voor als je een sneller setup wilt ais altijd makkelijk.
Lijkt me dat je ontsteking zelf wel in orde anders zou die niet eens rijden.
Bekijk ook eens of membraam plaatjes in orde zijn. Dat deze dus goed afsluiten, wanneer je het membraam in het licht houd. Dit is vaak wel een boosdoener bij velen en iets wat gauw over het hoofd word gezien.
Verder zou je misschien wat met je stationair schroef kunnen spelen.

Wat is eigenlijk je setup ?
 
Bedankt voor je reactie oklock (en voor je melding eurokit - zie je de afbeeldingen nu wel)?

Door het slechte weer heb ik nog niet naar mijn scooter kunnen kijken. Ik had nog niet getest of de bougie goed vonkt. Zal dit eerst proberen uiteraard. Ik heb op het vervangen van filters en uitlaten, rollers weinig ervaring met sleutelen :relaxed: hahaha

Mocht de bougie wel vonken dan zal ik verder kijken naar de bobine en membraamplaatjes. Kun je misschien (als de foto's zichtbaar zijn - ik zie ze overigens wel) aangeven waar deze stationairsschroef zit? Thnx ik kan (als het weer een beetje mee zit) weer aan de bak:sunglasses::sunglasses:
 
ik had ook een niet startende scooter had van alles geprobeerd zoals:
-nieuwe bougie
-vonk checken
-startmotor na gekeken
-heel veel gekickt maar werkte niet
uiteindelijk was het een lek membraam haal je membraan los en zet er 2 nieuwe pakkingen in!
mijn scooter start nu altijd in 1 x!
 
Back
Top