Aerox wil nie mooi lopen na montage DR50

hebo-aeroxje

Proud member
Kben nu in het bezit van een andere aerox van een maat van me, die op vakantie is. Zou hem ff inrijden, want vorige week was er een dr50 onder gelegd. Ging wel aardig allemaal, maar hoe langer ik reed hoe meer ie ging stotteren als ik het gas open trok. Teveel benzine moest het haast wel zijn. Zat sproeier 86 in, heb maatje 88 al geprobeerd maar dat werkte natuurlijk niet, en 84 helpt ook niets. Ik startte hem zonet nog fftjes, loopt prima maar als je wat meer gas geeft dan komen er gewoon kleine explosies uit de uitlaat van benzine dat verbrand, das tog nie goed? Wat kan dat zijn? Als je een idee hebt, reply ff...

Scooter heeft standaard carbu enzo, wel hebo uitlaat...

grtz Arthur
 
Advertisement - register to remove this

Heb zo vlammen in de uitlaat van benzine ook al gehad, maar dat kwam door een bougie waar de vonkafstand niet goed was waardoor ie geregeld een paar keer niet vonkte en zo onverbrand mengsel de uitlaat in duuwde :)
 
Originally posted by VorteX
plof in de uitlaat duidt volgens mij op een slechte ontsteking... andere bougie geprobeerd?

Nee, nie geprobeerd, laten we dat maar fftjes doen dan. Ook gewoon een 7 of een 8 ofzow he? Bougie heb ik wel bekeken, was drijfnat en pikzwart :|

thnx, alvast...
 
Moet ook ergens een verstelbare toerenbegrenzer zitten, dacht dat de misschien om een of andere vage reden was aangegaan, alleen kan ik dat knopje tog egt nergens vinden, en dan ook het apparaatje zelf niet vinden omdat ik de kappen er niet af kan halen, t'is fucking wat met dat ding...

Joo
 
Originally posted by hebo-aeroxje


Nee, nie geprobeerd, laten we dat maar fftjes doen dan. Ook gewoon een 7 of een 8 ofzow he? Bougie heb ik wel bekeken, was drijfnat en pikzwart :|

thnx, alvast...

je weet, zwart = teveel naft
wit = teveel lucht
koffie bruin = lekker
 
Originally posted by NastroAzzuro
Mja, probeer eens sproeier 80 ofzo. Bougie sjekken. Alst niet wil niet teveel aan kloten, ding is immers nietvan jezelf :)

En dat noemt zich een scooter freak, wat ben ik nou ook voor een domme eend! Gewoon andere bougie erin gedaan, en hij doet ut weer prima, maar nu eerst maar eens ff afstellen, nu kan een sproeier 88 / 90 geen kwaad denk ik, met deze setup...

grtz Arthur, en bedankt!
 
Originally posted by hebo-aeroxje


En dat noemt zich een scooter freak, wat ben ik nou ook voor een domme eend! Gewoon andere bougie erin gedaan, en hij doet ut weer prima, maar nu eerst maar eens ff afstellen, nu kan een sproeier 88 / 90 geen kwaad denk ik, met deze setup...

grtz Arthur, en bedankt!

Het maak niet uit wat voor setup je heb, de bougie kleur moet gewoon goed zijn!!!
 
Okee, we zijn weer terug bij af! Het ging goed met die nieuwe bougie maar al gauw begon ie wat in te houden en als ik er nu nog wat langer mee door ga rijden zal ie waarschijnlijk niet meer van zijn plaats komen. Ik denk dat de bougie dan gewoon weer gaar is, maar goed ga het nu niet meer checken komt morgen wel... Latorz!

grtz Arthur
 
Originally posted by Martini
mja is iets met de bougie/kabel/cdi/ontsteking/bobine.......
ik neem aan dat je massakabel vast zit?

Heb ik niet kunnen checken. Vanwege een kapot contact slot kan de buddy seat namelijk niet zo een twee drie open, en kunnen de kapschroefjes die onder het zadel zitten ook nie los, en dus kan ik niets zien, b-tje vervelend allemaal.

Maareh, wat zou die massakabel ermee te maken hebben. Int begin was het namelijk niet maar het werd steeds erger. Btw, ik geloof dat er ook een nieuwe cilinderkop op zit bijgeleverd met de cilinder, weet iemand uit zijn hoofd of er korte of lange bougie in moet? Kort dacht ik, een leek ook dat er een korte in moet, maar je weet maar nooit hè?

thnx alvast
 
Zit een bougie met korte schacht in. Misschien gare bougiedop? Zou je simpel kunnen controleren.

Wat zit er naast die DR50 allemaal onder die scoot trouwens? Want jij hebt het wel over 88 of 90 sproeiers, maar als naast die DR alles standaard is lijkt me dat veel te groot (DR lijkt me verder ook niet echt snel ofzo).
 
Originally posted by NastroAzzuro
Zit een bougie met korte schacht in. Misschien gare bougiedop? Zou je simpel kunnen controleren.

Wat zit er naast die DR50 allemaal onder die scoot trouwens? Want jij hebt het wel over 88 of 90 sproeiers, maar als naast die DR alles standaard is lijkt me dat veel te groot (DR lijkt me verder ook niet echt snel ofzo).

Bougie dop is prima... Tenminste, het kost erg veel moeite om hem eraf te halen, kliksysteem is nog prima! Bougie zit er ook netjes in vast... Ennuh, bougie kleur was prima met standaard cilinder + hebo gara + hebo vario en met die 86 sproeier. Dus dan lijkt me een 88 met DR50 tog allerminst redelijk. Of niet dan? Tjah, het is egt gekomen nadat die DR eronder kwam, wat kan er nu zo erg zijn veranderd? Misschien tog nog ergens iets met die toerenbegrenzer die plots om een of andere reden is aangegaan en de ontsteking heeft gemold? Tjah, beetje jammer alleen dat ie zo goed is weggewerkt dat ik het knoppie nie meer vinden kan :|

grtz Arthur
 
Ik hoorde je daar strax over een begrenzer, dit is met elke cilinder heel anders. Bij mijn nieuwe cilinder ging dat ook helemaal fout, wel lijkt het me een beetje stug dat die altijd aanstaat. Maar ja kan er altijd ook ff naar kijken
 
Originally posted by marbossi with
heb je toevallig dopjes olie in je benzine tank erbij gegooid?
als je er teveel in hebt gedaan slaan bougies vet. Ik denk dat dat het is.

Nix geen olie erbij, er is werkelijk niets aan de afstelling verandert maar heb het nu nogal druk dus geen tijd om er naar te kijken / zoeken! Helaas...

grtz
 
Back
Top