aerox vonkt niet meer en display doet het niet

preben

Well-Known Member
hallo,

ik heb een aerox uit 2005 en ik reed laatst door de regen en zette hem achter het huis, de volgende dag wou ik het contact omdraaien en display deed het niet dus nouja het zal wel, ik kicken en deed helemaal niks ik de bougie er uit gehaald kijken of die wel vonkt maar vonkt niet.
heb gister contactslot opgehaald en geprobeert maar dat was het ook niet.

weten jullie waar het aan ligt ?

Mvg Preben
 
Advertisement - register to remove this

Betwijfel of er water IN je bougie dop komt als je de scooter in de regen laat staan hoor..

Ik neem aan dat je de vonk gecontroleerd hebt door de bougie regen het blok oid aan te houden?
 
Verhaal niet helemaal goed gelezen, ging er vanuit dat onder het rijden uitgevallen was.. my bad! Dan gewoon al je electra nalopen, meet de boel door, kijk ook of het uberhaubt nog wel vastzit.
 
maar hij heeft wel eerst gereden , en daarbij kan er water ergens in zijn gelopen ;)

kijk anders even bij de spanningsregelaar , deze wil nog weleens kapot gaan door water erbij , de stekkers gaan dan kapot , deze zit aan het balhoofd net onder het contactslot , vaak gaat het rode draad kapot.
 
spanningsregelaar heeft toch niets met je startcirquit te maken.
volgens mij zijn dit 2 afzonderlijke cirquits.
Zou het niet kunnen zijn dat er water bij je ontsteking is gekomen en die dus kapot is gegaan.Dan klopt het wel dat niets het meer doet.
Trek gewoon je kappen eraf en ga meten.dan kom je het vanzelf tegen.
 
Back
Top