Aerox vonk oranje ?

Zeteldraaier

New Member
Ik heb een Aerox met stage 6 ontsteking, Ik heb gelezen dat een oranje vonk blijkbaar niet zo goed is ?
Ik weet niet of dit waar is, vandaar deze topic
Setup
Malossi Mhr team 70cc met athena racing piston
yasuni c16 uitlaat
17.5mm dellorto carburateur
k&n hexagon luchtfilter
Stage 6 ontsteking
Malossi Multivar vario met 21gr rolletjes(totaal)
Hebo race koppeling
Power 1 krukas met polini krukas roulementen
Ook zou ik graag mijn bobine willen uitmeten, hoeveel Ohm zou ik moeten uitkomen ?
Of meet je deze op een andere manier uit ?...
Ook , heeft iemand enig idee hoe hard deze setup ongeveer normaal moet gaan mits goed afgesteld ?
( heb ik een idee van wanneer hij goed afgesteld staat)
 
Advertisement - register to remove this

Een oranje vonk is zwakker dan een blauwe vonk en duidt idd op een probleempje ergens.
Zou bobine kunnen zijn maar je moet wat zaken gaan meten,

Meet ohmse waarde van -pool van accu naar kop van cilinder, indien dit niet een heel lage waarde is heb je een aardingsprobleem naar je blok.
Meet ook gelijk van -pool naar min stekker van bobine, ook deze moet heel laag zijn.

Meet hoeveel volt je krijgt op de 2 contacten van bobine, indien dit tussen de 12 en 14 volt zit is alles ervoor in orde en mag je aannemen dat of bobine of bougiedop of bougie zelf verrot is en vervang je die best samen in 1 keer.

Ohmse waarde tussen de 2 polen van de bobine weet ik niet exact voor je maar zou denk ik ergens tussen 4 en 20 ohm moeten zitten.

Indien je iets raars meet of twijfelt best even je gemeten waardes posten.
 
Last edited:
oke bedankt , ga straks of morgen even meten, kan het zijn omdat ik een massa heb die alleen op mijn frame is en niet op de blok ?
Ik ga even een voor en na meettest doen
Bedankt voor je antwoord Kurmit
 
Back
Top