Aerox vertanding naar de hemel, ook lagers vervangen?

tjpjpro

New Member
Hey,
Nu ben ik de slimste niet geweest en is m'n vertanding van mn aerox naar zn grootje. Primaire as is gewoon rond. Dit komt doordat er geen olie inzat en werd hierbij ook knetter heet. Ook liggen er overal metaal schaafjes. Nu heb ik nog een vertanding liggen maarrr moet ik ook gelijk lagers en keerringen vervangen? Zoja, hoe moet dat?

Mvg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Balen!
Jazeker, de grootste schade en vervolgschade komt door flinters / gruis. Vwb de keerringen: hitte is slecht voor de flexibiliteit van plastic en rubber, ik zou ze vervangen. Hoe het moet weet ik helaas niet.
Groet,
 
Ja maar hoe verwijder ik dan de inwendige lagers zonder ze te beschadigen. (Wegens donorblok)

Daarvoor heb je een inwendige lager trekker voor.. Alleen die dingen kosten wel 80 euro zo ongeveer of zelfs duurder als je een Amerk wilt.

Beste is om heel de vertandings kast helemaal leeg te halen.. En de boel goed schoonmaken.. Daarna nieuwe lagers overal erin en waar nodig nieuwe keeringen.. En dan alles terug bouwen met werkende goede onderdelen.. En dan opletten dat je de juiste hoeveelheid olie erin doet.
 
Back
Top