Mijn lampen doen het nog die heb ik getest op mijn accuLampen ook vervangen?
Oke. Komt er nog spanning naar de lampen?Mijn lampen doen het nog die heb ik getest op mijn accu
De zekering bij de accu? Die is ook nog heel en er komt geen spanning bij de lampenOke. Komt er nog spanning naar de lampen?
En zekering ook vervangen?
Aerox start namelijk ook zonder zekering.
Bij de stekker van het voorlicht en op de accu polen. Ik heb gemeten op wisselspanning en gelijkspanning het schoot omhoog op gelijkspanning over de 14.6 volt maar mijn stroom is nu wel weer gelijk. Alleen op de stekker is het echt nul.Dus spanningsregelaar heb je al vervangen zeg je.
Waar en op welke draden heb je gemeten (welke dradenkleuren) en op welke stand stond de multimeter toen je constateerde dat de spanning omhoog schoot?
Schiet de spanning nog steeds omhoog of is deze spanning nu in orde?
Om welke Aerox gaat het precies:
- een het oude model met een aan-/uitschakelaar en een groot-/dimlichtschakelaar voor de verlichting.
- een nieuwer model met alleen een groot-/dimlichtschakelaar voor de verlichting.
Zolang de spanning kleiner of gelijk aan 15 Volt is, is dit oké.gelijkspanning over de 14.6 volt
Het zou de lichtspoel van de stator kunnen zijn, jij noemt dit ontsteking maar dat dekt niet helemaal de lading.zou het de de ontsteking kunnen zijn?
Oke ik heb zojuist geprobeert met de min op de minpool.Zolang de spanning kleiner of gelijk aan 15 Volt is, is dit oké.
Het zou de lichtspoel van de stator kunnen zijn, jij noemt dit ontsteking maar dat dekt niet helemaal de lading.
Maar om hier achter te komen moet er gemeten worden, dit kan met een multimeter maar even goed met een testlampje of een simpel lampje met 2 draden eraan, aan u de keuze.
Goed dan gaan we maar eens beginnen.
Meet op de volgende punten en noteer de spanning of als je een testlampje gebruikt noteer of het lampje brand en hoe dit brandt.
Maar als het achterlicht ook niet brandt vermoed ik dat je bij de meting op de statorconnector al geen of veel te lage spanning meet.
- start de scooter en laat deze stationair lopen.
- Zet de lichtkeuzeschakelaar op dimlicht.
- Sluit één van de meetdraden van testlampje of multimeter aan op de min-pool van de accu en laat deze aangesloten gedurende alle metingen hieronder.
- Meet op de Geel/Rode draad van de stator connector.
- Meet op de Blauw/Rode draad bij je dimlicht-/grootlichtschakelaar.
- Meet op de Groen/Zwarte draad bij je dimlicht-/grootlichtschakelaar.
- Meet op de Groen/Zwarte draad bij de fitting van je koplamp.
Gedurende alle metingen de connectoren aangesloten laten en meten volgens de backprobe methode als dit van toepassing is.View attachment 66845
Lijkt erop dat de lichtspoel van je stator hemelen is.Van de stator krijg ik 0V,
Ik heb inderdaad gemeten met stationair draaiende motor.Lijkt erop dat de lichtspoel van je stator hemelen is.
Maar om een massaprobleem uit te sluiten, meet eens even met de zwarte meetpen van de multimeter op een blank stuk metaal van het motorblok en met de rode meetpen van de multimeter op de Geel/Rode draad van de statorconnector.
Als je zo ook geen spanning meet, is toch de lichtspoel van de stator defect,.
Je hebt toch wel gemeten met draaiende motor?