Aerox velg op Jog R

dnh300

Active Member
Hoi, ik heb een adapter zodat je een aerox velg op een jog r kan monteren en de trommelrem kan blijven gebruiken. Een aerox velg heeft met band iets meer doorsnee dan een jog r velg met band. Mijn jog r achtervelg is enorm beschadigd en nu ik toch zoon adapter heb lijkt het mij wel vet om een aerox achtervelg te hebben. Helemaal met de optie om er ooit een dubbel disk van te maken.

Maar hoe zit het met rijgedrag? De scooter komt iets hoger te staan, hoe gaat dat in bochten etc.

Wat denken jullie? Voordat ik een aerox velg ga kopen om het uit te testen…

Mijn jog r heeft op dit moment een standaard 70cc setupje, dus negatieve invloed op het optrekken is niet erg (als er maar wel winst op top is).
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Jij hebt een adapter om een DD velg op een trommelrem te monteren? Laat eens zien dan? Ik ken alleen de adapters die je nodig hebt om een aerox velg op een DD carter te schroeven.
Overigens bouw je een SD carter niet zomaar ff om naar DD. Weet niet van wie je dit hebt gehoord maar dat is niet een kwestie van ff wat onderdelen verwisselen

Verder zul je er weinig verschil tussen merken met het rijden. Wel zou ik er dan voor ook een aerox velg in zetten, zou me persoonlijk storen aan 2 verschillende velgen voor en achter.

En winst in top gaat ook niet gebeuren met enkel ander velgje
 
Jij hebt een adapter om een DD velg op een trommelrem te monteren? Laat eens zien dan? Ik ken alleen de adapters die je nodig hebt om een aerox velg op een DD carter te schroeven.
Overigens bouw je een SD carter niet zomaar ff om naar DD. Weet niet van wie je dit hebt gehoord maar dat is niet een kwestie van ff wat onderdelen verwisselen

Verder zul je er weinig verschil tussen merken met het rijden. Wel zou ik er dan voor ook een aerox velg in zetten, zou me persoonlijk storen aan 2 verschillende velgen voor en achter.

En winst in top gaat ook niet gebeuren met enkel ander velgje
Adapter:
816C82A3-3C2B-423A-998A-BE1B44D87EC8.jpeg
63D9A72F-D26B-428E-9603-0D2E6F3DA73B.jpeg
Volgensmij spreken de foto’s voor zich.

en over de hogere topsnelheid, als ik mijn jog r naast de aerox van een vriend van mij zet, is zijn achterwiel een stuk groter (niet alleen de velg). Dus dan veranderd de verhouding toch een beetje lijkt mij. tuurlijk rij je niet ineens 10km/h vlugger. Ik maak mezelf meer druk om hoe de scooter gaat rijden qua veiligheid.

ik weet ook wel dat het ombouwen naar DD niet 1,2,3 gaat. Mij gaat het alleen om de velgen. Aerox velg voor ben ik ook al naar an het kijken, is ook best te doen.
 
Nooit gezien zo'n adapter, dan heb ik niks gezegd

Maar over het grotere achterwiel dat ga je echt niet merken, waarom rijden anders de meeste snelle sprinters met een 10 inch velg achter? Als je sneller zou optrekken met een groter wiel zou toch iedereen een 12 inch erop knallen?
En over algemeen is een Jog lucht gekoeld die hebben weer net andere tandwielverhouding en wat minder getimed dan de watergekoelde blokken. En daar zit het hem nou juist in dat je er weinig van zult merken. Je gaat er ook echt geen 5km per uur harder mee, sorry dat ik je idee om zeep help maar voor de looks sowieso doen. Nog een tip voor die aerox velg voor om het je zo makkelijk mogelijk te maken, gewoon Aerox vork erin knallen hoef je helemaal weinig moeite te doen ;) en nog veiliger ook dan paar busjes draaien en dan weer kutten met je remklauw
 
Nooit gezien zo'n adapter, dan heb ik niks gezegd

Maar over het grotere achterwiel dat ga je echt niet merken, waarom rijden anders de meeste snelle sprinters met een 10 inch velg achter? Als je sneller zou optrekken met een groter wiel zou toch iedereen een 12 inch erop knallen?
En over algemeen is een Jog lucht gekoeld die hebben weer net andere tandwielverhouding en wat minder getimed dan de watergekoelde blokken. En daar zit het hem nou juist in dat je er weinig van zult merken. Je gaat er ook echt geen 5km per uur harder mee, sorry dat ik je idee om zeep help maar voor de looks sowieso doen. Nog een tip voor die aerox velg voor om het je zo makkelijk mogelijk te maken, gewoon Aerox vork erin knallen hoef je helemaal weinig moeite te doen ;) en nog veiliger ook dan paar busjes draaien en dan weer kutten met je remklauw
Mijn idee voor meer snelheid is niet om zeep… het ging me om de look! Snelheid is een leuke bijzaak.

Ik ga de velgen zeker erop maken, zal nog wel even duren maar als het gelukt is zal ik hier wel wat fotos plaatsen!

Tnx voor je tips!
 
Back
Top