Aerox vario/rolletjes 70cc

David_Groen19

New Member
Goededag, ik heb een aerox 70cc Mallosi met yasuni r.
Nu wil ik deze afstellen zodat ik een snellere aceleratie krijg.
Er zitten nu 5g rollen in, moeten deze lichter.
En is een grotere cabarateur van toepassing?
Ook vraag ik me af of er een andere vario in zou moeten, omdat de standaard het misschien niet aankan?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet David
 
Advertisement - register to remove this

Rollen moet je testen als hij te weinig toeren maakt lichtere erin als hij teveel maakt zwaardere. En je vario kan het wel aan is alleen makkelijker afstellen met een race vario loopt hij iets netter
 
vermogen specifiek niet perse je trekt er wat harder van vaak niet super veel maar wel iets en is sowiezo. Veel makkelijker afstellen
Dus je hebt wel meer trekkracht maar geen toename in vermogen? Je spreekt jezelf nogal tegen, maargoed als ik je account zie zit je sws nogal te prutsen
Post automatically merged:

Goededag, ik heb een aerox 70cc Mallosi met yasuni r.
Nu wil ik deze afstellen zodat ik een snellere aceleratie krijg.
Er zitten nu 5g rollen in, moeten deze lichter.
En is een grotere cabarateur van toepassing?
Ook vraag ik me af of er een andere vario in zou moeten, omdat de standaard het misschien niet aankan?
Alvast bedankt voor uw reactie.
Met vriendelijke groet David
Hoe groot is je carb nu dan? Ervanuitgaand dat je er nog de originele 12mm erop hebt zitten moet je sws groter gaan wil je carb de hele cilinder willen vullen met benzine aldus betere performance
 
Dan ben ik gelukkig niet de enige die dat vind @maxo

@David_Groen19 5 gram lijkt me heel erg zwaar voor jouw setup. Ik had al 4 gr met 70cc en laser x pro, dat is tegenover een yasuni r aardig laagtoerig. Ik denk dat 5 Gr te zwaar is en je daarom vermogen mist.

Ik had een 50cc stage 6 racing met een MHR vario (4.1 gram rolletjes) en evo 3 half poelie. Ding trok als een speer.
Had ook gewoon Yasuni R erop zitten. Wel met 17,5 carb. Gewoon een kwestie van combinatie en afstellen.

Voor de rest is het ook onduidelijk welke malossi cilinder de TS heeft.
 
Back
Top