[Aerox] valt uit volgas bij warme motor

MarcoNL

Member
Aerox valt telkens uit bij volgas, als ik de scooter start met koude motor rijdt die voor 30 seconden goed en zodra de motor warm wordt valt deze uit bij volgas.

Halfgas rijden lukt dan wel, ik ben inmiddels bij sproeier 70 wat me toch wel heel laag lijkt ?

Setup:

Standaard 50cc
Standaard uitlaat ontgrensd
Nieuw standaard luchtfilter begrensd
Dell Orto 17.5mm nieuw
Keerringen vervangen aan beide kanten
Nieuw spruitstuk
Nieuw membraan plaatjes sluiten goed
Nieuwe Pakkingen bij cilinder en membraan

Bougie kan ik niet nakijken omdat ik geen stuk volgas kan rijden

Heb ook met remreiniger gecheckt rondom de cilinder en spruitstuk als de scooter stationair draait, maar dan blijft de scooter wel hetzelfde toerental stationair draaien .

Filmpje

 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Begrenzen uit het luchtfilter gehaald, zal morgen eens testen .

Zag net ook dat er in de benzinetank op de bodem een plastic knoop van een jas ofzo zat... knoop is zo'n 20mm groot ik kwam hier achter nadat ik Nieuwe benzine in de tank wou doen hoorde telkens al iets tikken in de benzinetank... kan dit problemen opleveren met de benzinetoevoer ? Krijg die knoop er niet uit namelijk
 
Begrenzen uit het luchtfilter gehaald, zal morgen eens testen .

Zag net ook dat er in de benzinetank op de bodem een plastic knoop van een jas ofzo zat... knoop is zo'n 20mm groot ik kwam hier achter nadat ik Nieuwe benzine in de tank wou doen hoorde telkens al iets tikken in de benzinetank... kan dit problemen opleveren met de benzinetoevoer ? Krijg die knoop er niet uit namelijk
Wanneer je tank leeg is; haal je vacuümpomp eens los, zit als het goed is alleen met een schroefring vast kan je hem zo lostrekken.
Opening is breder als 20mm moet goedkomen.
 
Is goed zal dat eens proberen dan .

Heb net gereden zonder luchtfilter begrenzing maar nogsteeds hetzelfde probleem , bij halfgas rijdt die wel en bij volgas valt de scooter weer uit .

Wel komt er ontzettend veel rook uit de uitlaat als ik rijdt, de mengverhouding welke ik gebruik is 1:50 dat zou het probleem niet moeten zijn .

Kan een verstopte uitlaat dit probleem veroorzaken dus veel rook en dat die wegvalt bij volgas?
 
Meng zelf 1:50, oude benzine eruit gegooid gisteren en nieuwe euro98 benzine erin .

Zit geen olietank meer in, zou er nog olie in het blok zelf kunnen zitten ? Want de oude benzine welke ik eruit heb gehaald zat veelste veel olie in .

Heb wel de bougie vervangen hierna voor een nieuwe hittegraad 7
 
Back
Top