Aerox valt uit tijdens rijden en niet meer aan te krijgen

Status
Not open for further replies.

Renovatio

143km/h
Hallo,

Achja dan heb ik weer eens een probleempje :rolleyes:

Setup:
Due plus roze top 70 cc
Gianelli Shot
Malossi vario
etc. etc.

Nou ja, gisteren had ik mijn cilinder verandert. Van een std cilinder naar de roze top. Ging erg makkelijk. Daarna nog even afstellen, en ja, het resultaat mag er wezen. Het reed heerlijk en was net een straaljager 8)

Gisteren reed ik gewoon lange stukken, om even me cilinder te testen enzo. Ging allemaal prima.

Net tijdens het rijden onderweg naar huis viel oppeens mijn scooter uit. Ik schrok me eerst dood en dacht dat er iets gebroken was maar dat was gelukkig niet het geval.
Ik kreeg het rotding maar niet aan, checkte of alles goed vast zat en probeerde nogmaals zonder succes. Dit 100x gedaan te hebben besloot ik maar even te gaan lopen.

Even verderop probeerde ik weer te kicken en oppeens deed hij het. Dus lekker verder rijden met een opluchting en dan 500 meter voor me huis slaat me scooter weer af. Nu kreeg ik hem ook niet meer aan, en aangezien het 500 meter was liep ik dit stukje maar even..

Maar ik snap nou niet wat er aan de hand is, alles zit goed vast en correct. Heeft iemand ooit hetzelfde gehad of weet wat het is?

Hopelijk kunnen jullie mij een eindje op weg helpen.

Greetz :W
 
Advertisement - register to remove this

Kan zijn dat je bougiedop niet goed op bougie zit of de kabel niet goed in je bougiedop vast zit. Is je bougie wel goed van kleur? anders is het afstelwerkzaamheden, wordt je scoot niet te warm? Grotere sproeier erin dan.

Misschien zit keringen niet goed erin, lopen er misschien half uit, heb ik ook wel eens gehad.

Cilinder wel goed vast gedraaid? pakkingen nog 100% van je cilinder, misschien lekt ie koelvloeistof in je verbrandingskamer.

Bobine kapot....?
 
JBB said:
Kan zijn dat je bougiedop niet goed op bougie zit of de kabel niet goed in je bougiedop vast zit. Is je bougie wel goed van kleur? anders is het afstelwerkzaamheden, wordt je scoot niet te warm? Grotere sproeier erin dan.

Misschien zit keringen niet goed erin, lopen er misschien half uit, heb ik ook wel eens gehad.

Cilinder wel goed vast gedraaid? pakkingen nog 100% van je cilinder, misschien lekt ie koelvloeistof in je verbrandingskamer.

Bobine kapot....?


keringen geen problemen gezien. Cilinder ontzettend vast gedraaid, pakkingen 110%. Bougie dop alles prima nog, om te test deed ik me vinger er nog op, en ja kreeg een schok :rolleyes:

Misschien zou het te warm zijn, maar komt dat echt door de sproeier?
En dat hij dan afslaat en na een tijdje het weer doet?

Greets
 
zou goed kunnen dat ie warmloopt, als je scooter warmloopt stopt ie ermee omdat je zuiger/zuigerveren te veel uitzetten door de hitte...
wanneer dit weer afgekoelt is en niet te veel schade opgelopen heeft kan het idd zijn dat ie het weer doet..
 
WheeleX said:
zou goed kunnen dat ie warmloopt, als je scooter warmloopt stopt ie ermee omdat je zuiger/zuigerveren te veel uitzetten door de hitte...
wanneer dit weer afgekoelt is en niet te veel schade opgelopen heeft kan het idd zijn dat ie het weer doet..

En dit is dan te verhelpen door een grotere sproeier?
 
bijvoorbeeld, ligt eraan of ie te arm loopt of niet... moet je je bougie ff checkn...
Het kan ook zijn dat ie te weinig smeert, dus te weinig olie..

en het zou ook nog kunnen dat ie niet goed koelt...
 
WheeleX said:
bijvoorbeeld, ligt eraan of ie te arm loopt of niet... moet je je bougie ff checkn...
Het kan ook zijn dat ie te weinig smeert, dus te weinig olie..

en het zou ook nog kunnen dat ie niet goed koelt...

Ja ik heb nu een sproeier maat 80 in, lijkt mij ook een tikkie te klein. Zal eerst dus maar even een 94 halen ofzoiets..

Zal ook even me bougie checken. Maar dit warmlopen is dit heel erg, want het is nu dan 2 x gebeurt.
 
haal zowiso je cilinder er maar ff af om te kijken of alles nog heel is..

je weet tenslotte nog niet zeker of het warmlopers waren ( alhoewel het er wel op lijkt zo.. )

dan het zo nodige vervangen wat kapot is etc, dan monteren...

probeer hem iig in het begin zo rijk mogelijk te laten lopen, zo voorkom je dat je in het begin je scoot te arm loopt... daarna fijner af gaan stellen...
 
WheeleX said:
haal zowiso je cilinder er maar ff af om te kijken of alles nog heel is..

je weet tenslotte nog niet zeker of het warmlopers waren ( alhoewel het er wel op lijkt zo.. )

dan het zo nodige vervangen wat kapot is etc, dan monteren...

probeer hem iig in het begin zo rijk mogelijk te laten lopen, zo voorkom je dat je in het begin je scoot te arm loopt... daarna fijner af gaan stellen...


Is goed zal ik doen, dankjewel :winner:
 
Hallo,


Net tijdens het rijden onderweg naar huis viel oppeens mijn scooter uit. Ik schrok me eerst dood en dacht dat er iets gebroken was maar dat was gelukkig niet het geval.
Ik kreeg het rotding maar niet aan, checkte of alles goed vast zat en probeerde nogmaals zonder succes. Dit 100x gedaan te hebben besloot ik maar even te gaan lopen.

Nou ik heb het zelfde probleem. |(
Wou vanavond naar huis rijden, net op een lange afgelegen weg, stopt dat *** ding er mee!! :(
Alles na gekeken maar zijn der nog niet uit wat het kan zijn?

Zuiger?? Zuigerveren?? :Z
 
keringen geen problemen gezien. Cilinder ontzettend vast gedraaid, pakkingen 110%. Bougie dop alles prima nog, om te test deed ik me vinger er nog op, en ja kreeg een schok :rolleyes:

Misschien zou het te warm zijn, maar komt dat echt door de sproeier?
En dat hij dan afslaat en na een tijdje het weer doet?

Greets

Jezelf in de kont neuken noem ik dat.

Een cilinder zet je bij wijze van spreken vast met alleen je pink....
 
idd, anders kan hij niet uitzetten en loopt de hele bende je kapot.

dat zal wel meevallen hoor , de cilinder heeft genoeg ruimte om uit te zetten..

en draai je m te strak gaat het draad ook wel kapot hoor..

de meeste vastlopers komen simpelweg door verkeerde/te weinig smeringen en/of verkeerde afstellen , en de rest door technische gebreken..
 
het is zeer waarschijnlijk je cdi/bobine heb ik ook gehad.
kon ff 5 km rijden valt i uit vond testen en geen vond half uurtje niks doen kicke en starte maar. dat is je bobine die verrot is. ik heb bobine vervangen en probleem weg :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top