aerox valt steeds weg!?

jearox

Well-Known Member
he jongens,

ik heb n raar probleem. Laatst draaide et schroefie waar me uitlaat mee vast zit bij mij cilinder door. Cilinder heb ik er toen afgehaald en hem weggebracht. Toen heb ik me cilinder eraf gehaald en het late maken en hem daarna er weer op gezet. Nu starte mijn scooter niet:S. toen haalde ik de cilinder er weer af en toen bleek dat een deel van me zuiger was afgebroken! niet raar dus dat ie niet starte (dit was overigens niet gebeurd tijdens het rijden), toen heb ik er een nieuwe zuiger in gezet; ook heb ik toen gelijk mijn bougiedop vervange en nieuwe pakkingen etc.
nou nu dacht ik dat hij het wel weer zou doen. Ik kickte hem aan en hij starte, ik gedacht dat hij weer 100% was, maar nu 20 meter rijden ging hij heel erg pruttele en hij viel steeds weg tot hij op een gegeven moment niet meer start. Volgende dag starte hij weer, maar weer na 20 meter viel die weg. Het leek net alsof mijn carb niet goed afgesteld was ofzo:S terwijl die eerst wel goed reed!

Hij vonkt wel gewoon dus ontsteking zal het niet zijn.

Ik ga morgen eerst maar ff luchtfilter + carb schoonmaken, hopen dat dat het is anders zal ik het echt niet weten! iemand anders nog ideen???
alvast bedankt!!
mzzl
 
Advertisement - register to remove this

ik denk eerder dat je de pakkingen er niet goed tussen hebt gezet zodat er koelvloeistof in de cilinder lekt en dat ie daarom stotterd , beter breng je het ding naar een goede dealer want als ik dit zo hoor komt er niks geen goed van , je had de cilinder er nooit af hoeven halen , als het draad lam is boor je m gewoon groter uit (leg je de scooter plat of iig schuin , wat doeken er onder ofzo..) en maakt er m7 draad in , dan m7/m6 verlooptapein erin en je was klaargeweest.

maargoed , de cilinder moet er igg al af , als ie eerst wel goed reed en nu niet ligt het aan wat je veranderd hebt , oftewel de cilinder. gewoon even o-ringen nakijkenen of er geen koelvloeistof in de cilinder zit.
 
even voor de duidelijkheid:p ik ben niet degene die m doorgedraait heb en die cilinder heeft weggebr8. Ik weet ook wel dat je zo zonder de cilinder eraf te moeten halen er nieuw draad in tapt! Ook ware de o-ringen nog perfect! dus ga niet zeggen dat ik hem weg moet brengen omdat ik er niks van snap :p want hij heeft mij juist gevraagd om het probleem te verhelpe hehe.

dus
iemand nog ideen??
 
Back
Top