Aerox valt na lange afstand uit..!!

Firefox master

Well-Known Member
Hoi,

mijn aerox met de volgende setup:
Power One 50cc
Dell'Orto 17.5
sproeier 86
std uitlaat(Ixil)

heeft problemen, als ik een lang stuk heb gereden voluit op gwoon landweggetjes (10km) en ik ga de stad in met optrekken, stilstaan, weer optrekken etc. tenminste dat zou de bedoeling moeten zijn. hij trekt dan duzz niet meer op:S hij slaat af, en ik moet wegrennen bij het stoplicht met de scooter aan de hand en er dan op springen en dan kom ik met 30km vooruit:S (normaal trektie tot 85op de aerox teller, duzz moet wel een aantal kmtjes vanaf denk;)
vanmiddag reed ik naar huis en nadat ik weer 10km voluit had gereden en ik liet het gas los, viel die gwoon uit:S,, en ik kon kicken wat ik wou maar hij startte gwoon niet meer!!,, naar huis moeten lopen..

nou het vreemde van dit verhaal het gebeurt duzz alleen ik een lang stuk heb gereden (lees: warm geworden??)

graag snel een antwoordje,, want ik wou zo gaan sleutelen en morgen weer normaal op de scooter naar sgool kunnen:)

Martijn
 
Advertisement - register to remove this

nee, zet er maar eens carburateur verwarming op , als je die er niet op hebt gebeuren zulke dingen als jij beschrijft vaak.

het zit er immers ook niet voor niks op ,meestal is het de eerste 15 minuten nog wel goed maar dan gaat ie inhouden en zeer slecht lopen ,dit omdat dan de inlaat word geblokkerd door opgehoopt ijs.

als je meer wilt weten over het fenomeen carburateur bevriezen moet je bij de search even "carburateurverwarming" intypen
 
een puntang gebruiken met kromme bek ;)

haal ook even je kop eraf en bekijk de koppakking even, dit is weinig werk en is niet verkeerd om even te doen , want het wil nog wel eens voorkomen dat de binnenste koppakking kapot is na het rijden zonder carburateurverwarming , kun je meteen ook even kijken of een thermostaat in zit
 
Back
Top