This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

AEROX+ uitlaat yasuni R

gaafmichel

bezitter van aerox
hallo
ik heb 2 dagen geleden een yasuni R besteld
en die moet nog aan komen maar...
moet je die afstellen , en wat gebeurt er als je het niet doet ?
en als het moet
HOE DAN ????
AUB reageer
(kan een domme vraag zijn , maar weet niet VEEL van de binne kant van een scooter ) (nog niet dan )

Die moet je vrij zeker afstellen.
Is de scooter ontgrensd? aangezien een Yasuni R op een begrensde scooter niks meer doet dan een standaard uitlaat.

Ontgrenzen doe je door het vario gedeelte los te halen en de vario ring eruit te halen.
Ook moet je de prop uit de uitlaat halen. ( heb ik een tijdje terug helemaal uitgelegd )

Afstellen doe je door een setje rollen, sproeiers, trekveren en drukveren te kopen en dan te testen wat het lekkerst loopt.

Hier staat hoe je de varioring / prop moet verwijderen en de sproeier moet veranderen.
http://forum.scooterforum.net/forum/f50/aerox-ongeveer-80-90-laten-lopen-160274/#post2749997

Last edited:
Ik heb laatst ook een Yasuni R gekocht, onafgesteld trekt hij eerst heel langzaam op dan komt hij 5 seconden op toeren en dan gaat hij weer net tegen de 25 ofzo . Dit heb ik er nu in en het rijd goed:
Sproeier 74
Rode trekveren
4.0 gram rolletjes
ori drukveer

Ik heb gelijk ook nog een vraag: de drukveer beinvloed toch niet het optrekken want hij trekt best een beetje moeilijk op, kan ik dit oplossen door een andere drukveer erin te gooien? Of mischien en iets grotere sproeier? Nu hoef ik tenminste niet een nieuw topic te maken +ralf+

Als je zegmaar onder het rijden.. (als de koppeling aangegrepen is) een dip krijgt.. dan moet je een sterkere drukveer..

Als t gewoon vanuit stilstand is, dan moet je ff wat strakkere trekveertjes plaatsen..

Als je zegmaar onder het rijden.. (als de koppeling aangegrepen is) een dip krijgt.. dan moet je een sterkere drukveer..

uh die dip krijg je gewoon als je rollen te zwaar zijn hoor? je moet echt niet meteen met sterkere drukveren gaan smijten, hoewel ik er wel een wit of gele in zou zetten en dan pas de rollen af ga stellen...

Ik denk dat het dan sowieso aan de trekveertjes ligt want die hadden ik en me broer wat uit elkaar getrokken zodat ze er makkelijker ingingen want we hebben geen bankschroef:|

een vriend van mij wil me wel helpen gelukkig
hij weet wel goedkoop een andere sproeier te vinden ( maar volgens mij is die dan 2de hands ) is dat slim om die er op te zetten of kan ik dan beter een nieuwe kopen
zo ja ( hoe duur is een sproeier )
en hoe duur zijn rollen (want die moet ik ook nog hebben

Een sproeier kost in mijn omgeving 2 euro. Het is een beetje uittesten qua sproeier maar als je een goede scootershop hebt dan mag je gewoon telkens je sproeier inruilen voor een andere maat ipv telkens een nieuwe te kopen. Rollen varieert qua merk en per hoeveel ze zitten. Op webshops kan je wel meer info vinden over prijzen.

groeten