Aerox uitlaat slijpen

Hallo

ik heb even een klein vraagje. Ik zou graag mijn Yamaha aerox 2t 2016 model op willen voeren door bij de uitlaat het kleine buisje wat op de uitlaat zit eraf te slijpen en weer dicht te lassen. Nu is mijn vraag of dit gewoon kan en of ik dan ook meteen andere rolletjes erin moet doen of dat dit alleen effect heeft op de snelheid.

Ik hoor graag wat ik het beste kan doen.

alvast bedankt.

groet Jules
 
Advertisement - register to remove this

Als het zon begrenser buisje is dan kan die er zeker af, ik zou dat eerst doen en even gaan rijden met een schone bougie. Zo kan je in 1 ritje kijken of de afstelling goed is en kijken of er een ander gewicht rollers in moet.
 
Hallo

ik heb even een klein vraagje. Ik zou graag mijn Yamaha aerox 2t 2016 model op willen voeren door bij de uitlaat het kleine buisje wat op de uitlaat zit eraf te slijpen en weer dicht te lassen. Nu is mijn vraag of dit gewoon kan en of ik dan ook meteen andere rolletjes erin moet doen of dat dit alleen effect heeft op de snelheid.

Ik hoor graag wat ik het beste kan doen.

alvast bedankt.

groet Jules
je bedoelt de prop in de uitlaat het stuk waar hij aan de cilinder zit die kan er uit en haal je hogere snelheid en meer trekkracht. rolletjes moet je erin zetten hoezwaar of licht je maar wilt wil je sneller optrekken maar topsnelheid word dan wel iets minder moet je lichte rolletjes in je scooter zetten wil je iets langzamer optrekken maar hogere topsnelheid doe dan zwaardere rolletjes in jouw scooter.
 
Dat buisje is om de uitlaat gassen schoner eruit te laten komen. Loopt er bij de pet geen buis slang? Maak eens een foto!

Ik heb een sachs speedforce R gehad met ook zo'n, zoals ze dat wel eens noemen, "een piemeltje" ook ik heb die eraf geslepen, dicht gelast maar qua snelheid veranderde er niets. Sterker nog hij startte na verwijderen bar slecht.

Maar dit was vóór het lassen. Vermoedelijk valse lucht.

Je zal dus dan ook de slangen moeten dichten die je vanaf het afgesleten "piemeltje" over houd. Maar verwacht niet dat je ineens 10km /u harder kan.

Althans niet bij een sachs speedforce R. (Duitse makerij)

En ja elke scooter is wel anders...

Ik had dat dus niet gedaan en waarschijnlijk startte hij daarom slecht...
 
Back
Top