Aerox trekt voor geen meter op

Tigo208

New Member
Hallo ik heb een vraagje ik heb sindskort een aerox ik heb de cilinder vervangen naar een 50 snel van dr ik heb er nieuwe gele trekveertjes in gezet en 4.2 rollen maar hij trekt echt voor geen meter iemand die weet hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen
Setup=
50cc snel dr
Sproeier 84
4.2 rollen
Gele druk en trekveren
17,5 delorto
Citoplus uitlaat
Voor de rest orgineel
 
Advertisement - register to remove this

yo tigo, ik denk eigenlijk al gelijk aan je overbrenging (ik weet niet hoe erg je je verdiept hebt en of je miss meer weet dan ik) maar zou je kunnen uitleggen wat er precies gebeurd? als je gas geeft en hij gaat veel toeren maken maar komt niet vooruit heb je overtoeren en kun je het beste je trekveren slapper maken of je rollen zwaarder maken, als je gas geeft en hij maakt bijna geen toeren heb je ondertoeren maar ik kan me dat bijna niet voorstellen met zulke lichte rollen en strakke veren, sowieso klinkt het bij mij raar om deze afstelling te hebben met een sito uitlaat agz sitoplus een redelijk laagtoerige uitlaat is en deze afstelling klinkt wat hoogtoerig maar ik kan je aan de hand van alleen deze info niet exacte aanwijzingen geven, als je wat meer gedetailleerde info kunt geven kan ik met je meedenken :)
 
Dr50 is niet bepaald een 50 snel te noemen maar eerder een vervangingscilinder voor standaard.

je afstelling op de overbrenging vind ik echt beroerd te noemen.

rollen zal ik naar 5-5,5 gaan.

Drukveer naar standaard/wit

trekveertjes gewoon standaard.

wat je nu hebt gedaan is leuk voor een goede 70 maar niet voor een 50 (haast standaard).

ik rijd met een DR70 niet eens met zo een afstelling.

die zit op 4,75-5,00 gram rollen.

witte/gele drukveer.

vroegere omega blauw trekveertjes. (Nog hele zooi van liggen)
 
Back
Top